سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان بوشهر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود

بوشهر(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهراز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان بوشهر خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان بوشهر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، سید حسن لواسانی فرد اظهار کرد: شرایط این دوره از مسابقات قرآن عترت و نماز با توجه به شیوع ویروس ناشناخته کرونا به صورت خاص و غیرحضوری برگزار خواهد شد.
او گفت: این دوره از مسابقات پس از دو سطح شهرستانی منطقه ای و استانی در مرحله کشوری به صورت بر خط(آنلاین) خواهد بود که در آن برگزیدگان استانی به رقابت خواهند پرداخت.

حامد جمالی رئیس اداره قرآن عترت و نماز نیز گفت: این دوره از مسابقات قرآن عترت و نماز هر چند با محدویت هایی با توجه وضعیت خاص شرایط کرونایی برگزار می شود ولی همت نموده ایم که در تمامی رشته ها و گرایش ها به صورت غیر حضوری برقرار شود.
جمالی افزود: رشته ها و گرایشها در این مسابقات شامل: قرآن، قرائت ( تحقیق و ترتیل) - حفظ(عمومی و ویژه ) - مفاهیم (تفسیر ) عترت ( نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه مداحی )، نماز: اذان - احکام ، انشای نماز است.

جمالی تصریح کرد: در جنسیت دختران با توجه به حذف دو رشته اذان و مداحی در ۱۲ رشته و پسران در ۱۴ رشته به رقابت خواهند پرداخت.

شرایط شرکت در مسابقات غیرحضوری قرآن ، عترت ونماز دانش آموزان وفرهنگیان سال تحصیلی 98/99 به شرح ذیل است:
-رعایت دقیق وکامل ملاک های تعیین شده دراین اطلاعیه و آیین نامه داوری مسابقات قرآن، عترت ونماز (مندرج در شیوه نامه ندای رحمت ) الزامی بوده و مورد تاکید است.
ضرورتی برای ضبط فیلم وصوت اجرای متسابقین در فضا وشرایط مسابقه ای وجود نداشته و نفرات برتر شهرستان ها و مناطق می توانند فیلم و صوت اجرای خود را با کیفیت و در محیطی مناسب ضبط کرده و به کارشناس مسابقات اداره تحویل دهند.
-درصورت ضبط فیلم بااستفاده از تلفن همراه، گوشی درحالت افقی قرار گیرد.
- فایل های صوتی وتصویری ارسالی باید باکیفیت مناسب شفاف وبدون صدای مزاحم باشد.
-هیچکدام ازشرکت کنندگان، هنگام ضبط اجرای خود مجازبه استفاده ازسیستم صوتی نیستند.
-هرگونه میکس و ویرایش فیلم های ضبط شده از اجراها ممنوع است و از افزودن مطالب غیر در قبل و بعد از اجرا پرهیز شود.
-آزمون کتبی کلیه مسابقات دانش آموزان وفرهنگیان در این دوره از مسابقات برگزار نخواهد شد.
-زمان اجرای کلیه مسابقات دانش آموزی(مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن) که در شیوه نامه ندای رحمت 10 دقیقه تعیین شده بود، در مرحله شهرستانی این دوره ازمسابقات به 7 دقیقه کاهش می یابد.
-زمان اجرای مسابقات مرحله کشوری مطابق شیوه نامه ندای رحمت (10) دقیقه خواهد بود.
- مدت زمان اجرای مسابقات فرهنگیان براساس سنوات گذشته وشیوه نامه مسابقات است.
- آثار ضبط شده دانش آموزان به تفکیک دختران وپسران درلوح فشرده DVD به اداره کل ارسال شود و از ارسال هر گونه آثار در قالب سی دی و فلش خودداری شود.
-حداکثر زمان ارسال آثار در بخش دانش آموزی 5 تیر ماه و در بخش فرهنگیان 5 مرداد ماه است.
- آثار ارسالی دانش آموزان شرکت کننده در رشته های انشای نماز( فقط انشای نماز ) اذان (فقط اجرای اذان ازالله اکبر تا حی علی خیرالعمل) است. در هر دو مورد رشته های (اذان و انشای نماز) نیازی به ارسال فایل صحیح خوانی نماز نیست.
-پس از ارسال آثار منطقه ای در موعد مقرر، داوری استانی انجام خواهد شد. بنابراین پس از اعلام نتایج و معرفی نفرات اول تاسوم هر رشته، بلافاصله نفرات اول استانی در مرحله کشوری به صورت برخط (آنلاین ) شرکت می کنند. (محتوای مسابقات مرحله کشوری به قید قرعه متعاقبا اعلام می گردد)
-آثار متسابقین در بخش فرهنگیان رشته های قرائت تحقیق و حفظ 10جزءقرآن کریم و حفظ کل (فقط فیلم اجرای تلاوت ) رشته نهج البلاغه (فایل word ,pdf مقاله و فیلم اجرای شفاهی مقاله تهیه شده) و در رشته روش تدریس احکام( فیلم اجرای روش تدریس احکام + فایل پاورپوینت روش تدریس) ارسال شود.
لازم به ادآوری است، مسابقات قرآن، عترت و نماز درهمه رشته ها مطابق باشیوه نامه ندای رحمت در هر دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار