رهاسازی5 رأس مارال در پارک جنگلی حفاظت شده فندقلوی اهر

خبرگزاری پانا:مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از رهاسازی پنج رأس مارال در پارک جنگلی حفاظت شده فندقلوی اهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بیوک رئیسی در بازدید از پارک جنگلی حفاظت شده فندقلوی اهر اظهار کرد: برای حفاظت و جلوگیری از تخریب جنگل‌های حفاظت شده ارسباران، توسعه و ایجاد امکانات مناسب در پارک جنگلی حفاظت شده فندقلوی اهر با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از برنامه‌های اولویت‌دار است تا با سوق گردشگران به این مناطق از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه بیشتر بهره‌مند شوند.

وی تلاش انجام شده در پارک جنگلی فندقلو و جنگل‌های طبیعی انداب را قابل توجه خواند و افزود: برای حفاظت از مناطق حفاظت شده از جنگل‌ها و حفاظت از حیات وحش در شهرستان اهر پاسگاه حفاظتی توسط اداره کل محیط زیست استان در جنگل‌های فندقلوی اهر ایجاد و ساخته می‌شود و امیدواریم با تحقق این امر شاهد حفاظت بهینه از ظرفیت‌های منطقه و رونق صنعت گردشگری باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی نیز حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را وظیفه همگانی دانست.

سیروس داودی، خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و به خصوص مناطق حفاظت شده آمادگی کامل دارد تا با تعامل و همفکری با دستگاه‌های مرتبط اقدامات جدی در رونق این منطقه انجام دهد.

فرماندار اهر نیز با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های اصلی شهرستان اهر در راستای رونق اقتصادی توسعه بخش گردشگری است خواستار توجه ویژه مسئولان استانی در این زمینه شد.

رضا صدیقی، با اشاره به وجود منابع طبیعی و آثار تاریخی و جاذبه‌های بکر گردشگری متعدد در شهرستان اهر خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری می‌توان گامی عملی در راستای اشتغالزایی برداشت که این امر نیز نیازمند هماهنگی و تعامل بیشتر ما بین مسئولان استان برای اختصاصات لازم را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار