فرماندار زنجان:

متکدیان دستگیر‌شده در شهر زنجان‌ ‌تمکن مالی بالایی داشتند

زنجان (پانا) - فرماندار ‌زنجان با بیان اینکه هیچ کدام از متکدیان دستگیر شده در شهر زنجان، نیازمند واقعی نبوده بلکه از تمکن مالی هم برخوردار هستند، اعلام کرد این افراد حتی شرایط لازم برای قرار گرفتن زیر پوشش نهادهای حمایتی را نداشتند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
متکدیان دستگیر‌شده در شهر زنجان‌ ‌تمکن مالی بالایی داشتند

به گزارش اداره فرمانداری زنجان، رضا عسگری، در زمینه گسترش پدیده تکدی‌گری در زنجان‌ اظهار کرد: این یک پدیده جهانی است و متاسفانه کشور ایران و به دنبال آن استان و شهرستان زنجان هم درگیر موضوع تکدی‌گری شده است.

وی با اشاره به اینکه متکدیان در شهر زنجان شامل گروه‌های مختلفی بودند که قبل از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته بانک اطلاعاتی در این راستا تهیه کردند و نیازمندان واقعی شناسایی و از سایر‌ گروه‌ها تفکیک شدند، تصریح کرد: بر‌اساس گزارشات دریافتی، نیازمندان واقعی در شهرستان توسط دستگاه‌های ذیربط و مجموعه‌های خیریه حمایت می‌شوند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه هیچ کدام از متکدیان دستگیر شده در شهر زنجان، نیازمند واقعی نبوده بلکه از تمکن مالی هم برخوردار هستند، اضافه کرد: این افراد حتی شرایط لازم برای قرار گرفتن زیر پوشش نهادهای حمایتی را نداشتند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از ساماندهی تکدی‌گری در شهرستان زنجان شناسایی نیازمندان واقعی است، یادآور شد: افراد نیازمند با توجه به ساز و کارهای دستگاه‌های حمایتی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عسگری با بیان اینکه گروهی از متکدیان سواستفاده‌گرانی هستند که باید با آنها برخورد مجرمانه شده و برای پرهیز از این کارشان الزام شوند، ادامه داد: تا زمانی که مردم دست این گروه را رد نکنند و کسب و کار این سوء استفاده گران رونق داشته باشد، به هر نحوی شده، به کار خود ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: مردم زنجان مطمئن باشند که متکدیان فعلی در سطح شهر نیازمند واقعی نیستند و هیچ فردی در زنجان شب را گرسنه سر نمی‌کند.

فرماندار شهرستان زنجان همچنین از برنامه های مختلف برای حمایت از نیازمندان خبر داد و گفت: احداث واحدهای مسکونی ویژه اقشار آسیب‌پذیر از جمله این برنامه‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار