در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش و مدیران استارتآپ های آموزشی؛
سورنا ستاری: استارتآپهای آموزشی در دوره کرونا به رشد هزار برابری رسیدند
استارتآپها امکان برقراری عدالت آموزشی را فراهم میکنند
تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بحران کرونا را باعث رشد هزار برابری استارتآپهای آموزشی عنوان کرد که باید با همکاری آموزش و پرورش توسعه یابد.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیسجمهوری، در نشستی مشترک به همراه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با مدیران استارتآپهای آموزشی که صبح امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به وضعیت خاص حوزه آموزش بعد از بحران کرونا در دنیا گفت: «یکی از حوزههایی که بیشترین درگیری را داشت، حوزه آموزشی بود و استفاده از فضای مجازی در آموزش که باید از ۱۰ سال قبل اتفاق میافتاد با شیوع این ویروس فرصتی برای توسعه زیر ساختهای آموزش مجازی ایجاد شد.»
وی با اشاره به شبکه شاد در آموزش و پرورش، به عنوان گامی مثبت در توسعه آموزشهای مجازی بیان کرد: «وزارت آموزش و پرورش با ۱.۵ میلیون نیروی انسانی و ۱۵ میلیون دانشآموز ابعاد وسیعی دارد و در این ابعاد اقتصاد وسیعی برای استارتاپهای حوزه آموزش است.»
معاون علمی و فناوری رییسجمهوری با اعلام اینکه استارتاپهای حوزه آموزشی در شرایط کرونا رشد هزار برابری را تجربه کرده است، اظهار امیدواری کرد با همکاری وزارت آموزش وپرورش و سرمایهگذاریهای انجام شده فعالیت این استارتاپها گسترش یابد.»
ستاری با اشاره به اینکه یکی از خطرات حوزه آموزش مجازی، از دسترس خارج شدن سیستم آموزشی است گفت: «این سیستم برای ارائه محتوای مناسب و با کیفیت باید در حال تکامل باشد. ایجاد عدالت آموزشی نیز از مزایای فضای مجازی است که از طریق آموزشهای مجازی محتوای آموزشی در اختیار دانشآموزان ساکن در روستاها تا دانشآموزان شاغل به تحصیل در بهترین مدارس تهران قرار خواهد گرفت.»
به گفته معاون علمی و فناوری رییسجمهور در گذشته با هزینههای گزاف همایشها برگزار میشد اما اکنون با فضای مجازی توانستیم با ۱۲ هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کنیم. وی در پایان خواستار شد آموزش و پرورش باید در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده تا سال تحصیلی جدید زیر ساختهای آموزش مجازی را توسعه دهد.
ارسال دیدگاه