پایان هایی که کرونا رقم زد؛ تغییر می کند

تهران (پانا) - شرایط کرونایی باعث شد بسیاری از سریال‌های تلویزیونی فیلمبرداری خود را نیمه کاره رها کنند و حتی برخی از آنها با پایان‎بندی متفاوت به روی آنتن بروند و قول آن را بدهند که در آینده ای نزدیک تصویربرداری خود را آغاز کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پایان هایی که کرونا رقم زد؛ تغییر می کند

نیمه فروردین بود که صحبت از نیمه کاره رها شدن سریال «پایتخت» و پخش آن از شبکه های سیما شد و آخرین قسمت این مجموعه تلویزیونی در حالی از شبکه یک سیما پخش شد که سیروس مقدم بعدها در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که چهار قسمت از فیلمبرداری پایتخت مانده است و با پایان شرایط کرونایی فیلمبرداری آن ادامه پیدا می کند و این سریال در یکی از ایام عید فطر و .... از تلویزیون پخش می شود.

در ادامه شاهد نیمه کار ماندن و پایان‌های سرهم‌بندی شده دیگر سریالهای تلویزیونی همچون «کامیون» و «نون خ» از سیما بودیم البته برخی از عوامل این سریال‌ها اعلام کردند بدلیل ممیزی برخی از این مجموعه های تلویزیونی از تلویزیون پخش نشده است و برخی دیگر نیز همان دلایل کرونایی را برای به پایان نرسیدن این مجموعه ها بر شمردند.

حال به گوش می‌رسد که مدیران سیما تصمیم گرفتند فیلمبرداری مجموعه های تلویزیونی همچون سریال و تله فیلم را به پایان برسانند و روابط عمومی های برخی از این سریال‌ها از ادامه فیلمبرداری آنها خبر دادند که به عنوان مثال می توان به سریال «87 متر » به کارگردانی کیانوش عیاری و «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی اشاره کرد.

در همین ارتباط ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سریال «خانه امن» به روابط عمومی این سریال درباره ادامه تولید این مجموعه توضیح داد: «خانه امن» بعد از وقفه‌ای که با شیوع کرونا در روند کار تصویربرداری ایجاد شد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور پزشک سر صحنه در حال تصویربرداری است.

او ادامه داد: تا به امروز تصویربرداری این سریال به مرز ۵۰ درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، نویسندگی «خانه امن» را حسین تراب‌نژاد برعهده دارد که براساس طرحی از مرتضی اصفهانی نوشته شده است. حمیدرضا پگاه، سیما تیرانداز، سامان صفاری و امین زندگانی از جمله بازیگرانی هستند که پیش‌تر مقابل دوربین احمد معظمی رفته‌اند. «خانه امن» در طول چند ماه گذشته در شهرهای مختلف کشور تصویربرداری شده است. این مجموعه از تولیدات گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم به شمار می‌آید. این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد.

همچنین در ادامه آغاز دوباره فیلمبرداری های سریال های تلویزیونی کیانوش عیاری کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون فیلمبرداری سریال «87 متر» را از سر گرفته است. این سریال که در ابتدا با نام «88 متر » فیلمبرداری اش را آغاز کرد بعد از مدتی یک متر از اندازه اش کم شد و با نام جدیدی کارش را دنبال کرد. بر همین اساس مجموعه تلویزیونی « ۸۷ متر» پس از ۷۰ روز تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، چند روزی است که دوباره به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری تصویربرداری خود را آغاز کرده است. به گفته کیانوش عیاری کارگردان این سریال، فیلمبرداری از یک هفته قبل شروع شده و البته کار تولید هم به خوبی در حال انجام است.

وی در ادامه توضیحاتش به روابط عمومی سیما فیلم عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا مانند همه مشاغل و فعالیت‌های اجتماعی، باعث شد تا دوربین‌های سریال «۸۷ متر» خاموش شوند ولی با رعایت شرایط بهداشتی، کار را مجددا آغاز کرده‌ایم و امیدوارم طبق برنامه جلو برویم.

عیاری تصریح کرد: به دلیل رعایت نکات بهداشتی، به تعدادی از همکاران مرخصی داده‌ایم تا مراحل ضبط با شرایط مناسب طی شود و هم اکنون در لوکیشن اصلی سریال یعنی در خیابان نیلوفر تهران در حال تصویربرداری هستیم. در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردّوّرانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردّوّرانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردّوّرانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در حال تولید است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا پس از ادامه فیلمبرداری برخی از سریالهای تلویزیونی شاهد پایان های جدید برای سریالهای «پایتخت»،«کامیون»و« نون خ» خواهیم بود، آیا مدیران سیما از پخش ادامه سریال «کامیون» راضی می شوند یا از اطیابی و تیمش می خواهند ممیزی های دیگری را برای 5 قسمت پایانی این سریال آماده کنند، آیا سیروس مقدم، محسن تنابنده و تیمش همانگونه که قول داده بودند چهار قسمت پایانی سریال پایتخت را ضبط می کنند و آن را به پخش می رسانند یا انتقادهایی که به این سریال شد باعث پایان زودهنگام «پایتخت 6» می‌شود.

درباره سریال «نون خ» هم باید پرسید آیا سعید آقاخانی و هم روستایی‌هایش به عروسی می‌رسند و یا این سریال نیز با ترانه «شیرین» و پایانی شور به کارش پایان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار