وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم:
تربیت، به عنوان مادر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش شناخته میشود
تهران (پانا) - محمود فرشیدی با اشاره به جایگاه تربیت در نظام پرورشی کشور تاکید کرد تربیت به عنوان مادر، بستر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش محسوب میشود و برای اعمال و تحقق تربیت دو راهکار آموزشی و پرورشی وجود دارد که روشهای آموزشی غالبا معلم محور هستند.
برنامه «زیر رادیکال» رادیو گفتوگو با موضوع جایگاه پرورش در نظام تعلیم و تربیت کشور و با حضور محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم به صورت تلفنی گفتوگو کرد.
محمود فرشیدی در آغاز با تاکید بر اینکه باید درباره واژههای آموزش، پرورش و تربیت باید تعمق کرد، گفت: در صورتی که درباره این واژگان به یک جمعبندی مشترک برسیم بسیاری از اختلاف نظرات از بین میرود و نقطه آغازی برای تفاهم خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم بیان کرد: تربیت بستر فعالیتهای آموزش و پرورش است و در حقیقت تربیت دینی هدف اصلی هر فعالیت در آموزش و پرورش محسوب میشود و در واقع هیچ فعالیتی نباید در آموزش و پرورش صورت بگیرد مگر اینکه در راستای اهداف تربیتی باشد که اسلام تعیین کرده است.
وی بیان کرد: تربیت به عنوان مادر، بستر و هدف در فرآیند آموزش و پرورش محسوب میشود و برای اعمال و تحقق تربیت دو راهکار آموزشی و پرورشی وجود دارد که روشهای آموزشی غالبا معلم محور هستند. در واقع اطلاع رسانی به دانشآموز از طریق معلم صورت میگیرد.
ارسال دیدگاه