پس از هر بار خروج از منزل، حمام لازم است؟

تهران (پانا) - به‌گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان شیوع کروناویروس و تغییر برخی عادات روزانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری نیازی نیست پس از هر بار بازگشت از بیرون به منزل، حمام کنیم.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پس از هر بار خروج از منزل، حمام لازم است؟

به‌گزارش ایسنا، سیدمحمد علوی در خصوص لزوم حمام کردن پس از هر بار خروج از منزل در روزهای کرونایی، اظهار کرد: پس از بازگشت از بیرون به محیط منزل، نیازی به حمام کردن نیست و در روزهای کرونایی نیز روال حمام کردن مانند روزهای معمولی است.

وی افزود: کروناویروس روی لباس و سر می‌ماند اما از این طریق منتقل نمی‌شود؛ ماندگاری ویروس روی سطوح صاف بیشتر است و ویروس از این سطوح به دست‌ها منتقل می‌شود و فرد را آلوده می‌کند اما ماندگاری ویروس روی اشیای ناهموار مانند لباس کمتر است و لباس، کمتر باعث انتقال می‌شود.

علوی ادامه داد: البته این نکته به معنای این نیست که لباس‌های آلوده شسته نشوند؛ لباس‌های آلوده باید شسته شوند و کسانی که در محیط آلوده مانند اتاق ICU قرار می‌گیرند باید از پوشش سر استفاده ‌کنند تا موهای‌شان آلوده نشود اما در دیگر محیط‌های بیرون از منزل، نیازی به این کارهای اضافی نیست.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: ویروس روی سطوح صاف دوام بیشتری دارد؛ به‌عنوان مثال ویروس روی پلاستیک تا سه روز، روی سطوح استیل و فلزی تا ۴۸ ساعت و روی پارچه از جمله ماسک و آن هم ماسکی که در اتاق عمل یا ICU استفاده شده است، سه تا چهار روز ماندگاری دارد اما ماندگاری ویروس روی لباس معمولی بسیار کمتر است.

وی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، زمانی که فرد از بیرون به منزل بازمی‌گردد باید در بدو ورود، سریعا لباس خود را در کمدی که در ورودی منزل قرار دارد، بگذارد و در کمد را ببندد و تنها در زمان خروج مجددا از آن استفاده کند.

علوی بیان کرد: اگر احتمال داده شود که در بیرون از منزل لباسی به ترشحات بیمار مبتلا به کرونا آغشته شده باشد، لباس قابل شستشو باید شسته شود و لباسی که قابل شستشو نیست نیز باید معدوم شود. روال شستشوی لباس نیز مانند همیشه و یک شستشوی معمولی با مواد شوینده است و نیازی به ضدعفونی خاصی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار