زمانی که مصدومیت و بیماری حریف عشق معلمی نمیشود
کرمانشاه (پانا) - دو فرهنگی کرمانشاهی با وجود بیماری و مصدومیت به استمرار تعلیم و تربیت میپردازند.
به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سجاد احمدی، مدیر آموزگار عشایری شاغل در آموزش و پرورش شهرستان هرسین با وجود مصدومیت از ناحیه دستان خود و نیز در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، با عشق در میان دانشآموزان عشایری منطقه محروم عشایری میرمینگه حاضر میشود تا فرآیند مقدس تعلیم و تربیت را استمرار داده و در کنار آن درس ایثار و فداکاری به شاگردانش بیاموزد.
وی در این خصوص گفت: با توجه به محرومیت منطقه و نیز شرایط ویژه دانشآموزان عشایری بر خود تکلیف دانستم تا با حضور در کنار این عزیزان وضعیت درسی آنها را بررسی کرده و به سوالات درسی پاسخ دهم تا خللی در فرآیند آموزش به وجود نیاید.
سجاد احمدی در خصوص نحوه فعالیت خود اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت دانشآموزان، اولین اقدام رعایت پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتی و نیز طرح فاصلهگذاری در میان دانشآموزان و هماهنگی با اداره آموزش و پرورش برای تشکیل کلاس بود.
احمدی افزود: نظر به عدم دسترسی به فضای مجازی در این منطقه، خودآموزهای بهاری که توسط اداره آموزش و پرورش تهیه شده و راهبر آموزشی در اختیار همکاران قرار داده بود، در میان دانشآموزان توزیع شد و تا این لحظه هیچگونه خللی در روند آموزش در میان دانشآموزان این منطقه نداشتهایم.
همچنین در شهرستان مرزی گیلانغرب، علی مرادی، فرهنگی دلسوز و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس با وجود جراحی کلیه و سابقه ناراحتی قلبی با عشق به میان دانشآموزان عشایری منطقه میرود تا نشان دهد هیچ عاملی، حتی بیماری یارای مقابله در برابر عشق معلمی را ندارد.
این فرهنگی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و این امکان که دانشآموزان عشایری منطقه از روند آموزش فاصله بگیرند، بر خود تکلیف دانستم که به میان این عزیزان بروم و وضعیت تحصیلی آنها را بررسی کنم.
این معلم دلسوز خاطرنشان کرد: در کنار فرآیند تعلیم و تربیت، اصول بهداشتی و درمانی را به دانشآموزان آموزش میدهم و اطلاعاتی در خصوص ویروس کرونا و نیز اقدامات پیشگیرانه در اختیار آنها قرار میدهم.
ارسال دیدگاه