امام جمعه زاهدان: مردم در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند

زاهدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در روز‌های آخر شعبان مردم می‌توانند برای نجات جان بیماران نیازمند، به ویژه بیماران تالاسمی در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: مردم در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در حاشیه اهدای خون خود اظهار کرد: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است، مردم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کنند.

او ادامه داد: به همین منظور اعضای دفتر نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان در یک حرکت خدا پسندانه با حضور در سازمان انتقال خون زاهدان به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان، این استان وضعیت ذخیره خونی مناسبی ندارد به همین سبب نیازمند مشارکت هم استانی‌های عزیز در این کار خداپسندانه است.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزارو ۷۲۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۴۸۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر سهیلا خسروی با اشاره به تعداد 3 هزارو ۹۷۳ نفر مرد و ۵۱۴ زن نیازمند خون در استان، افزود: کل فرآورده‌های مصرف شده از اول سال تاکنون ۹ هزارو ۹۰۳ واحد بوده که ۲ هزارو ۶۵۲ واحد از سایر استان‌ها وارد شده است.

او بیان کرد: تاکنون نیز چهار هزارو ۳۶۳ واحد خون تنها در بخش بیماران تالاسمی مصرف شده است.

خسروی در پایان گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان انتظار همراهی بیشتر مردم سیستان و بلوچستان را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار