مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز تاکید کرد:

ضرورت توجه معلمین جوان به پژوهش/ افراد با عزت نفس بالا موفق در برقراری بهترین ارتباط موثر

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز بر ضرورت توجه معلمین جوان به پژوهش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهدی مومن زاده در در جمع اعضای گروه مشاوران جوان آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به موضوع جلسه با عنوان ارتباطات فرهنگی از منظر قرآن، با تاکید بر اهمیت برقراری ارتباط موثر و سازنده با جوانان شاخص ها و ویژگی های برقراری ارتباطات موثر از منظر کلام الله را برشمردند.


وی گفت: ارتباطات زمینه رشد و تعالی ما را فراهم می کند و اگر بخواهیم در بخش های فرهنگی، اجتماعی و حتی در بخش های اداری فعال باشیم لازم است موضوع ارتباطات را دنبال کنیم.


مومن زاده با دسته بندی عناصر پیام به پیام دهنده، پیام گیرنده، موضوع پیام و نحوه ارسال به ویژگی ها و کارکرد های هرکدام از آن ها پرداخت و ابراز داشت: اولین ویژگی که در حوزه فرهنگ کارکرد تعیین کننده ای دارد اخلاص است و همه انبیا الهی این ویژگی را داشته اند.


این فعال فرهنگی افزود: گاهی یک ارتباط خوب با یک جوان سرنوشت زندگی او را تغییر می دهد و ما باید با گسترده و عمیق تر کردن ارتباطات از این شرایط استفاده کنیم.


مومن زاده با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش فضای علم آموزی است، اذعان داشت: ارتباطات، علم و آگاهی زیادی می خواهد و لازم است معلمان و مشاوران جوان به بررسی و پژوهش اهمیت دهند.


وی توجه به گرایش ها، تفاوت های فردی و گذشته مخاطب را مهم دانست و افزود: وقتی می خواهیم با انسانی صحبت کنیم بایستی نقاط مشترک را مدنظر گرفته و آن ها را پیدا کنیم.


مون زاده، بیان روان و سلیس، ارائه ی الگو و مقایسه آنها، بیان نرم و ملایم، سوال پرسیدن، مثال زدن، استفاده از قدرت عواطف، کوتاه و مختصر صحبت کردن، همفکری و مباحثه، استفاده از ابزار هنر را از روش های صحیح برقراری ارتباط موثر دانست.


مدیرکل فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به سخن شهید مطهری که هرکس بتواند خنده و گریه ما را در دست بگیرد، قلب ما را در دست گرفته است، توجه به کارکردهای خنده و گریه را نیز در برقراری ارتباط مهم عنوان داشت.


مومن زاده در پایان با تاکید بر اینکه بهترین ارتباط را کسی دارد که بتواند عزت نفس طرف را بالا ببرد، خاطرنشان کرد: یا تاکیدد بر نقاط قوت افرادکاری کنیم تا جوانان نسبت به خود عزت نفس پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار