اگر استرس کرونا دارید به این سامانه مراجعه کنید

تهران (پانا) - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران بیماری کرونا از عموم مردم این استان برای شرکت در این ارزیابی دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر استرس کرونا دارید به این سامانه مراجعه کنید

به گزارش ایسنا، «زهرا همتی» اظهار کرد: این سامانه با هدف غربالگری هوشمند عموم مردم برای تعیین سطح سه حالت افسردگی، اضطراب و استرس افراد توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت روان افراد جامعه و ضرورت کنترل اضطراب در مواقع بحران در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش استرس در جامعه این سامانه راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: این سامانه به همت دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) طراحی شده که در قالب آن خدمات بر اساس سطح بندی اضطراب افراد ارائه می‌شود.

همتی تصریح کرد:: هر فرد با ورود به این سامانه به سوالات تخصصی پاسخ داده و متناسب با نمره غربالگری توصیه های روانشناختی لازم دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات این سامانه رایگان است، افزود: افرادی که بر اساس این سامانه دچار اضطراب بالا باشند با دریافت کد شناسه خدمت جهت دریافت خدمات تخصصی تر به مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰) و در صورت نیاز سایر مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می شوند و این چرخه تا حصول نتیجه ادامه داشته و تمامی فرآیند خدمت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: راه اندازی این سامانه در شرایط بحرانی کنونی می‌تواند یاری گر مردم برای دریافت اقدامات تخصصی بوده تا به سلامت روان خود بیشتر پرداخته و از ابتلا به بیماری های روانی پیشگیری کنند.

آدرس این سامانه http://corona.behzisti.ir اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار