مدیرکل آموزشوپرورش مازندران:
آموزش مجازی راه شکلگیری آموزش تعاملی و دو طرفه است
ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اذعان به اینکه آموزش مجازی جایگزین آموزش چهره به چهره نمیشود، تأکید کرد که در این نوع آموزش میتوانیم یک سازمان یادگیرنده و یادگیری دوطرفه و تعاملی را شکل دهیم.
علیرضا سعدیپور در برنامه افق روشن شبکه تبرستان با اشاره به استفاده از روشهای الکترونیکی و سامانههای متعدد برای روزهایی که مدارس تعطیل است، گفت: «هرچند این روشها جایگزین آموزش چهره به چهره نمیشود، اما در زمان بحران کمک بزرگی به ما و دانشآموزان خواهد کرد. در عین حال در این نوع آموزش میتوانیم یک سازمان یادگیرنده و یادگیری دوطرفه و تعاملی را شکل دهیم.»
او در پاسخ به سوالی در مورد میزان دسترسی دانشآموزان مناطق محروم به اینترنت توضیح داد: «تفاهمنامهای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برقرار شد تا مدارس مناطق روستایی ٢ سال از اینترنت رایگان بهرهمند شوند و فعالیت های آموزشی و پرورشی در این مناطق ادامه داشته باشد.»
سعدیپور به نخستین اقدام آموزش و پرورش استان بعد از تعطیلی مدارس مبنی بر راهاندازی سامانه جامع محتوای الکترونیکی به آدرس
Mazandmohtava.ir اشاره کرد و گفت: «محتواهای تولید شدهی دبیران، آموزگاران و هنرآموزان استان با تایید سرگروهها در سامانه بارگذاری شد که روزانه حدود ٢۰۰۰ هزار بازدید و در مجموع بیش از ٣۵ هزار نفر بازدید کننده دارد. علاوه بر استان مازندران استانهایی مانند تهران، گلستان گیلان، مرکزی نیز از این سامانه بازدید داشتند و حتی شاهد بازدیدهایی از خارج از کشور نیز از این سامانه بودیم.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یادآوری کرد که در سامانه مازند محتوا در کنار محتوای آموزشی، محتوای پرورشی و سوادآموزی را نیز داریم که اخیرا ۱٨۰ اثر برای سوادآموزان تولید شده که در حال بارگذاری در این سامانه است.
سعدی پور در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین در مورد آزمونهای سوادآموزان گفت: «امتحانات دوره های سوادآموزی نیز تابع تصمیمات سایر دورههای آموزش و پرورش است.»
سعدیپور همچنین به پویشهای متعدد دانشآموزی که در روزهای اخیر در شبکههای اجتماعی راهاندازی شد، اشاره و اعلام کرد که حدود ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه پویش "در خانه بمانیم" رسیده است.او در پاسخ به سوالی در مورد استفاده معلمان و دانش آموزان از بستر اینترنت تصریح کرد: «وزارت آموزش و پرورش با تولید شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد به دنبال رفع این مشکل است که مدیران در سامانه سناد دانش آموزی وارد شوند. تاکنون حدود ۷۵ درصد وارد شدند و مدیران با انتخاب یکی از این پیام رسانهای داخلی گپ، آی گپ، سروش، بله و روبیکا میتوانند از اینترنت رایگان بهرمند شوند و در این فضا مانند یک کلاس حقیقی دانش آموزان از آموزش بهرمند شوند. معلم نیز مانند برنامه کلاسی مدرسه به تدریس در این فضای مجازی می پردازد.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوالی در مورد این که اگر تعطیلی مدارس ادامه داشته باشد چه برنامهای دارید، گفت: «مرجع اعلام تعطیلی مدارس ستاد کرونای کشور است، البته ما از طریق شبکه شاد به فرآیند آموزش ادامه خواهیم داد و آموزش مجازی برای دانشآموزان ادامه خواهد یافت.»
ارسال دیدگاه