نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی:

تامین آب آشامیدنی و کشاورزی روستاهای رزن، از مهمترین مشکلات این شهرستان است

خبرگزاری پانا: نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: عمده مشكلی كه این روزها در سفرهای روستایی با آن مواجه هستیم حل مشكل آب آشامیدنی و كشاورزی تقریبأ همه روستاهای شهرستان است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عطاالله سلطانی صبور گفت : متأسفانه در شهرستان رزن این چنین برداشت می شود كه هیچ مشكلی در زمینه آب نیست درحالی كه این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های استان بسیار پر مشكل و نیازمند توجه ویژه و اصلاح الگوی مصرف مردم است.

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولین حل مطالبه اولیه مردم روستاها یعنی تأمین آب مورد نیاز روستاها است .

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: بنده نشست هایی برای پیگیری مشكلات آب استان و شهرستان با وزرا و معاونین وزارتخانه های كشاورزی و نیرو داشته ام تا بتوان از طریقی مشكلات آبی استان و شهرستان را بر طرف کرد كه این نیز نیازمند همكاری همه مسئولین است.

فرماندار شهرستان رزن نیز ضمن تقدیر از تلاش های مسئولین به مباحث آب شهرستان پرداخت و گفت: تصویه خانه فاضلاب شهری رزن از پروژه های مهر ماندگار است كه استان به شدت مسمم به اتمام این پروژه است .

كرم اصفهانی ادامه داد : باید برای احداث تصویه خانه فاضلاب شهری در شهرهای قروه درجزین و دمق نیز تلاش كرد كه ظاهرأ مطالعات احداث تصویه خانه فاضلاب شهری قروه درجزین به اتمام رسیده است .

اصفهانی به پروژه سد مخزنی شنجور اشاره كرد و گفت : این سد از پروژه های مهر ماندگار است كه در بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور وعده هایی برای این پروژه داده شده كه بخشی از آنها در حال اجرا است.

فرماندار رزن گفت : تلاش هایی در خصوص به حداقل رساندن چالش های آینده آبی شهرستان صورت گرفته است كه تأكید بر اجرایی شدن سد خاكی ماهنیان و چپقلو نیز در همین راستا است.

اصفهانی خطاب به امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گفت: باید تلاش شود تا مشكلات آب آشامیدنی روستا های بخش خرقان ، چایان ، تخت و سلیلك حل شود تا مردم در ایام ماه مبارك رمضان با مشكل آب آشامیدنی مواجه نشوند.

مدیر عامل شركت گاز استان همدان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با همكاری مردم و مسئولین شركت گاز استان همدان عملكرد قابل قبولی در كشور داشته و با وجود مشكلات نقدینگی ، نرخ ارز، نبود اعتبارات و سایر مشكلات كار در شهرستان رزن بیش از 4 برابر برنامه ارائه شده انجام گرفته است .

محمدی به مشكل جایگاه سی ان جی منطقه قروه درجزین اشاره كرد و گفت : مشكل جایگاه سی ان جی روستای شاهنجرین كه تنها جایگاه منطقه قروه درجزین است علاوه بر بحث حقوقی در خصوص مالكیت آن كه باید از طریق سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و پایانه های حمل و نقل استان حل شود بحث بدهی آن به شركت گاز است كه باید در این خصوص تلاش كرد تا مردم از امكانات ایجاد شده استفاده کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب همدان نیز گفت: علی رقم بارش های بسیار كم خوشبختانه در شهرستان رزن با تلاش های صورت گرفته مشكل خاصی نبود و شهرستان رزن جزء شهرستان های پایدار استان است.

عزالدین به پروژه های در دست اجرای شهرستان رزن اشاره كرد و گفت: پروژه تصویه خانه فاضلاب شهری رزن با 64 درصد پیشرفت عملكرد قابل ملاحضه ای داشته است كه امسال هم 1 میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است كه احتملأ در هفته دولت بهربرداری می شود .

مدیر عامل شركت آب منطقه ای همدان نیز در این نشست گفت: شهرستان رزن از شهرستان های كم آب استان است كه عمده نیاز آب شهرستان از منابع آب زیر زمین تأمین می شود.

صفر علی كمندانی ادامه داد: علی رقم همه محدودیت ها با تدابیر اتخاذ شده آب مورد نیاز همه شهرستان ها به ویژه رزن تأمین شده است .

وی یاد آور شد : سالانه 9/. متر مكعب از آب های زیر زمینی شهرستان پایین می رود كه این امر در كم شدن آب همه بخش های مصرفی تأثیرگزار بوده است.

مدیر عامل آب منطقه ای همدان به سد مخزنی شنجور اشاره كرد و گفت : این پروژه تا كنون 67 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است كه برای سال جاری 18 میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده بود كه وزارت نیرو با 12 میلیارد تومان آن موافقت کرد ولی در لایحه دولت 5 میلیارد تصویب شده است كه علاوه بر این 5 میلیارد 4 میلیارد دیگر نیز از محل فروش اوراق مشاركت به این پروژه اختصاص یافته است .

مدیر عامل شركت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در این جلسه عنوان کرد: شهرستان رزن به لحاظ آب شرب روستایی بهترین وضعیت را در مقایسه با سایر شهرستان های استان دارد كه البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد .

ساكی گفت : حدود 70درصد مردم شهرستان رزن تحت پوشش 10مجتمع آب رسانی روستایی هستند .

وی ادامه داد : در سال 90 مبلغ اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان رزن 3 میلیارد تومان بود كه سال گذشته از 6 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده فقط 400میلیون تومان اعتبار به این شهرستان اختصاص یافت .

وی به اعتبار سال 92 شهرستان اشاره كرد و گفت : در سال 92 از 1 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده برای استان 150میلیون به شهرستان رزن اختصاص یافته است .

خبرنگار شهرستان های پانا: محمود اکبری کیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار