در گفت‌وگو با پانا:

سارا بهمنیار : به خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک فکر می‌کنم؛ برای تاریخ‌سازی نیاز به حمایت داریم

کمتر کسی فکر می‌کرد کاراته بانوان ایران دو سهمیه المپیک بگیرد

تهران (پانا) - ستاره تیم ملی کاراته زنان ایران از انگیزه بالای خود برای رسیدن به مدال طلای المپیک 2020 توکیو می‌گوید اما تأکید دارد برای رسیدن به این مدال باید حمایت‌ها از کاراته بیشتر از قبل شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سارا بهمنیار : به خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک فکر می‌کنم؛ برای تاریخ‌سازی نیاز به حمایت داریم

رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در مادرید اسپانیا که یکی از مسابقات گزینشی المپیک بود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و مسابقات اتریش که حمیده عباسعلی نخستین بانوی کاراته سهمیه المپیک را از آن خود کرد به عنوان آخرین مسابقه گزینشی المپیک محسوب شد. با تغییر و تحولی که به وجود آمد از طریق رنکینگ سارا بهمنیار دومین بانوی المپیکی تیم ملی کاراته ایران محسوب شد. او با کسب ۵۶۴۷٫۵ امتیاز و ایستادن در مکان ششم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم به‌عنوان دومین بانوی ملی‌پوش کاراته کشورمان به المپیک توکیو راه یافت.

یکی از شانس‌های اصلی کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین حواشی این رشته ورزشی و وضعیتش این‌گونه توضیح داد:

آخرین روزهای ۹۸ با کسب سهمیه المپیک همراه شد؛ این اتفاق چطور افتاد؟

خدا را شکر توانستم سهمیه المپیک توکیو را از طریق سیستم رنکینگ به دست بیاورم. در دو سال اخیر ما مسابقات زیادی پشت سر گذاشتیم و مانند یک ماراتن نفس‌گیر یکی یکی در مسابقات حاضر می‌شدیم. قطعاً شرایط خیلی سخت بود. ضمن اینکه هدف همه ما کسب سهمیه بود و این یک چالش بزرگ محسوب می‌شد. با این حال خدا را شکر با توجه به شرایطی که به وجود آمد از طریق رنکینگ به سهمیه المپیک رسیدم.

فکر می‌کردی به سهمیه المپیک برسی؟

من خیلی تلاش می‌کردم. در هر مسابقه با وجود اینکه فشار زیادی روی ما بود و گاهی اوقات هر دو هفته یک بار مسابقه داشتیم و باید از نظر آمادگی در شرایط خوبی قرار می‌گرفتیم اما برای هدفم تلاش می‌کردم و خدا را شکر با یاری و لطف خدا به سهمیه رسیدم.

شرایط کاراته بانوان را چطور می‌بینید؟

کاراته بانوان نسبت به سال‌های گذشته خیلی تغییر کرده است؛ به خصوص در این دو سال اخیر ما یک رشد جهشی داشتیم که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد کاراته در اولین حضورش در المپیک در بخش بانوان دو سهمیه کسب کند.

پیش‌بینی چند سهمیه برای کاروان ایران در بخش کاراته بانوان داری؟

من و حمیده عباسعلی که موفق به کسب سهمیه شدیم. رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم می‌تواند در مسابقات انتخابی پاریس سومین سهمیه کاراته بانوان را کسب کند؛ در بخش کاتا هم فاطمه صادقی امید بالایی به کسب سهمیه از طریق مسابقات انتخابی المپیک در پاریس دارد.

سقف آرزوهای شما کجاست؟

قطعاً به خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک فکر می‌کنم. من از رده پایه کاراته را شروع کردم و امسال که کاراته در المپیک حضور دارد فکر می‌کنم یک فرصتی برای من است که بتوانم به آرزویم و آن هم مدال المپیک است برسم.

با کسب سهمیه المپیک چه توقعی از مسئولان دارید؟

کاراته در دو بخش مردان و بانوان عملکرد قابل قبولی داشته و به طبع انتظارات هم از این رشته ورزشی بالا رفته و به همین دلیل نیاز به حمایت بیشتر مسئولان برای تاریخ‌سازی در المپیک توکیو داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار