در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان ؛
حمیدی: سناریوهای مختلف آموزشی برای پیش گیری و کنترل ویروس کرونا تا پایان سال تحصیلی بررسی خواهد شد
تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت از بررسی سناریوهای مختلف آموزشی برای پیگیری و کنترل ویروس کرونا تا پایان سال تحصیلی خبرداد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استانها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، گفت: «از اقدامات بسیار خوبی که ادارات کل استانها در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام داده اند، قدردانی می کنم .»
او افزود: «تلاش کردیم تا نظام یکپارچه و هماهنگی در ارتباط با پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شکل بگیرد و کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است و روزانه جلسه داریم تا آخرین وضعیت و اقدامات بررسی شود و لازم است مدیران کل استان ها هم همین روش را در استان ها با هماهنگی با مدیران مدارس انجام دهند.»
معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان اینکه دستورالعمل شرح وظایف سطوح مختلف برای هم افزایی و یکپارچگی ابلاغ شده است گفت: «درچند روز گذشته اطلاعیهای صادر شده است تا مدرسه فرایند آموزشی خود را داشته باشند و مدیران باید ارتباط خود را با دانش آموزان و والدین برقرار کنند چراکه اگر مدرسه پویا نباشد فعالیت آموزشی ابتر میماند.»
حمیدی اشاره کرد: «باید برای انجمن اولیا و مربیان و تمامی ذی نفعان دیگر نقشهای ویژه تعریف کنیم و نقش مربی بهداشت، مربی پرورشی و معلمان در راستای تحقق ماموریت آموزش و پرورش را تعیین کنیم .»
او تاکید کرد: «اگر افراد در مدرسه حضور داشته باشند اما نقش روشنی برای آنان تعریف نکنیم این حضور تاثیر متبتی را نخواهد داشت.»
حمیدی اذعان کرد: «شرایط باید به گونهای باشد تا مدیریت ارتباط سطوح بالاتر با سطوح میانی و سطوح پایینتر و ارتباط آن با مدیریت سطوح بالا را وجود داشته باشد تا انسجام و یکپارچگی در فعالیتها مدنظر قرار گیرد تا تبادل تجربیات دو تعامل جانبه برقرار شود و این باعث میشود تا هماهنگی مسئولان در سراسر ساختار مدیریتی ایجاد شود.»
او در ادامه اضافه کرد: «شرط لازم این اقدامات، ایجاد ساختار جهادی، خلاق، پویا و نوآور در مدیریت است تا ماموریتها به درستی اجرا شود .»
معاون تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد: «باید به گونهای شرایط را مدیریت کنیم تا رضایت خانوادهها و جامعه کسب شود تا اولیا و دانش آموزان، اقدامات آموزش و پرورش را در کنار خود ببینند.»
او افزود: «هدایت و راهبری مدیران کل استانها میتواند این سرمایه اجتماعی را به وجود آورد چرا که آموزش و پرورش حلقه واسط حاکمیت و جامعه است و باید بتواند وظایف خودش را به خوبی انجام دهد.»
حمیدی با بیان اینکه باید روزانه فعالیتها را رصد کنیم، گفت: «پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی را مورد توجه قرار دهید و باید پیام قرنطینه خانگی را به اطلاع والدین برسانید .»
معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: «باید تلاش کنیم تا از اجتماعات چهارشنبه آخر سال نیز جلوگیری کنیم وآموزش لازم را در این باره به خانوادهها بدهیم .»
او افزود: «از مشاوران مدارس بخواهیم تا در اشاعه و آموزش شاد زیستن در خانه، تحرکات و فعالیتهای جسمی، تداوم فعالیتهای پرورشی و ... کمک کنند.»
حمیدی با بیان اینکه دو میلیون سفیر سلامت داریم، گفت: «اگر سفیران سلامت فعال شوند، میتوانند خانواده خود را با آموزشهایی که به آنها داده شده کمک کنند .»
معاون تربیت بدنی و سلامت تاکید کرد: «با مشورتی که با معاونان آموزش متوسطه و ابتدایی انجام شده است کارگروهی برای امتحانات پایان سال تحصیلی تشکیل خواهد شد و درآن سناریوهای مختلف تا پایان سال تحصیلی طرح و بررسی خواهد شد.»
او در ادامه اضافه کرد: «آنچه از این ساختار و نقشها گفته شده است برای تحقق ماموریت آموزش و پرورش در شرایط بحرانی کنونی و کمک به مدیریت بیماری کرونا در کشور برای پیام رسانی، تغییر رفتار شهروندی و آگاهی بخشی به خانوادهها است و اینکه چگونه میتوانیم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم .»
ارسال دیدگاه