محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا:

برای دانش‌آموزانی که به آموزش برخط دسترسی ندارند، بسته‌های آموزشی تهیه کردیم

از رادیو برای آموزش فراگیر دانش‌آموزان عشایری استفاده خواهیم کرد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خبر داد که برای دانش‌آموزانی که به آموزش برخط و فضای مجازی دسترسی ندارند، بسته‌های آموزشی تهیه کردیم تا برای استمرار آموزش یادگیری، عقب‌ماندگی تحصیلی آنان را جبران کنیم.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برای دانش‌آموزانی که به آموزش برخط دسترسی ندارند، بسته‌های آموزشی تهیه کردیم

محمدرضا سیفی درباره آموزش دانش‌آموزان عشایر در روزهایی که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است به پانا گفت: با توجه به صحبت وزیر آموزش و پرورش مبنی براینکه باید هر خانه تبدیل به یک مدرسه شود، هر اقدامی که برای سایر دانش‌آموزان در این روزها انجام می‌شود برای دانش‌آموزان عشایر نیز صورت می‌گیرد. یکی از فراگیرترین رسانه‌های آموزشی تلویزیون است که برای آموزش این دانش‌آموزان نیز استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه پیشگیری از بیماری بیشتر اهمیت دارد گفت: با 23 استان برنامه ریزی کردیم که در تعطیلی مدارس برای آموزش مکمل در کنار استفاده از شبکه آموزش، دانش‌آموزان عشایری که به آموزش برخط و فضای مجازی دسترسی ندارند بتوانند از این آموزش‌ها بهره ببرند بدین روش که کارشناسان ادارت آموزش و پرورش عشایر با هماهنگی معاونان آموزشی منطقه و دهیاران، تعامل و ارتباطی را بین مدیران و راهبران آموزشی برقرار می‌کنند تا بسته‌های آموزشی شامل کتاب و جزوات تکثیرشده فراهم شود و فعالیت‌های آموزشی مستمر باشد تا عقب افتادگی این دانش‌آموزان جبران شود.

سیفی افزود: استان آذربایجان غربی که بیشترین تعداد دانش‌آموز عشایری را با تعداد بیش از 30 هزار دانش‌آموز دارد، مسئول دبیرخانه ارتقای یادگیری شده که اولین گام را برداشته‌ است و گزارش این موضوع هر دو روز یک بار به من ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس ثابت عشایری به‌ویژه مدارس شبانه‌روزی در این روزها ضدعفونی می‌شوند و تاکنون هیچکدام از دانش‌آموزان عشایر مبتلابه کرونا نشده‌اند.

او با تاکید براینکه عدالت آموزشی باید به صورت عینی در این مناطق تحقق پیدا کند گفت: بهترین کمک در این زمینه راهبران آموزشی و تربیتی هستند که با حضور در مدارس عشایری شرایط تحصیلی دانش‌آموزان را سرکشی می‌کنند.

سیفی گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان عشایری از لحاظ درسی جز دانش‌آموزان خوبی هستند و 20 درصد دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی در موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته شدند که این تعداد حدود هزار نفر می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از رسانه فراگیر دیگری مانند رادیو استفاده خواهیم کرد تا ظرفیت برای آموزش یادگیری فراگیر شود و تمام دانش‌آموزان از این امکان استفاده کنند این موضوع را ابتدا برای دانش‌آموزان عشایری استفاده می‌کنیم.

او با بیان اینکه در کشور 3 هزار راهبر آموزشی داریم که هزار نفر آنان مربوط به مدارس عشایری و روستایی می‌شوند گفت: تعداد شبکه‌های تلویزیون را برای آموزش بیشتر می‌کنیم تا به شبکه آموزش محدود نشود و در یک روز تمام دروس دانش‌آموزان ابتدایی و هر پایه تحصیلی در شبکه‌های اجتماعی دیگر علاوه بر شبکه آموزش تدریس شود لذا آموزش تلویزیونی ادامه دار خواهد بود.

سیفی با تاکید براینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایری، کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته یک ضرورت است افزود: ضدعفونی در این مدارس با قوت زیاد در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار