حسینی: سند جامع آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای برای دانشآموزان استثنایی تدوین میشود
۱۲ هزار نفر از دانشآموزان استثنایی در آموزشهای فنی و حرفهای مشغول به تحصیل هستند
تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور از تدوین سند جامع آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای برای دانشآموزان استثنایی خبر داد.
سیدجواد حسینی درباره بحث مهارتآموزی به دانشآموزان استثنایی به پانا گفت: «چند موضوع را برای دانشآموزان با نیازهای ویژه به نسبت دانشآموزان عادی مهمتر میدانیم؛ بازی همراه با آموزش، ورزش و آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای از جمله این موارد است.»
دو سوم محتواهای آموزشی برای دانشآموزان اوتیسم مهارتی و فنی و حرفهای است
او ادامه داد: «در طیف اوتیسم دو سوم محتواهای آموزشی مهارتی و فنی و حرفهای است. در مجموع ۱۹۶ رشته در کاردانش و فنی و حرفهای کار آموزشی بچهها را برعهده دارد.»
معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور اشاره کرد: «حدود ۱۲ هزار نفر از دانشآموزان استثنایی در آموزشهای فنی و حرفهای مشغول به تحصیل هستند.»
رشتههای جدیدی مانند موسیقی و چوب را برای دانشآموزان استثنایی ایجاد کردیم
حسینی افزود: «رشتههای جدیدی مانند موسیقی و چوب را برای دانشآموزان استثنایی ایجاد کردیم، همچنین در حال تدوین سند جامع آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای برای دانشآموزان همچنین سند جامع کارآفرینی هستیم تا به لحاظ کمی و کیفی گسترش مراکز فنی و حرفهای را داشته باشیم.»
او اضافه کرد: «باید سعی کنیم بچهها بتوانند مهارتهای فنی و حرفهای را آموزش ببینند، توانمند شوند و برای پیوند با بازار کار طرح آموزش همراه با تولید یکی از طرحهای قابل اجرا و پیگیری است.»
ارسال دیدگاه