آخرین اخبار از بیمه هواپیمای اوکراینی اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام جزئیات پرداخت خسارت بابت سیل در سال جاری در شمال و جنوب کشور در رابطه با بررسی بیمه هواپیمای اوکراینی می‌‌گوید هنوز طرفین در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار از بیمه هواپیمای اوکراینی اعلام شد

غلامرضا سلیمانی درباره وضعیت پرداخت خسارت سیل که در سال جاری اتفاق افتاد، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: در اوایل امسال سیل شمال و خوزستان داشتیم که وضعیت آنها از نظر بیمه شدن واحد مسکونی بهتر از سیل اخیر در چابهار بود، این در حالی است که در بخش‌های شمالی در گرگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند و در خوزستان هم بنیاد برکت و کمیته امداد امام بیمه کردند؛ از این رو امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه این بخش‌ها پرداخت شد.

سلیمانی افزود: در چابهار پوشش بیمه‌ای بسیار ناچیز است؛ به طوری که واحدهای مسکونی بیمه شده خیلی کم هستند، این در حالی است که حدود ۱۲۰۰ روستا در این منطقه خسارت دیدند ولی برآوردها نشان داد که حدود ۱۶ میلیارد ریال کل خسارتی است که باید بیمه پرداخت کند که رقم کوچکی است ولی باید ارزیابی شود.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی با توجه به قواعد نظام بیمه‌ای نمی‌توان به آنها کمک کرد و دولت باید از بخش‌های دیگر مانده خسارت سیل را پرداخت کند.

وضعیت بیمه هواپیمای اوکراینی

اما بعد از ساقط شدن هواپیمای اوکرایی در ماه گذشته موضوع تعیین و پرداخت خسارت بیمه‌ای آن مطرح شد که قرار بود این خسارت را ایران بپردازد ولی بر عهده شرکت‌های بیمه‌ای نبود؛ موضوعی که امروز سلیمانی در مورد آخرین وضعیت آن اعلام کرد که بین دولت ایران و اوکراین هنوز اطلاعات کامل نشده و به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

به گفته او، شرکت‌های بیمه ایرانی درگیر موضوع خسارت این هواپیما نیستند اما اگر بحث بیمه‌ای مطرح شود مشاوره ارائه می‌کنیم.

بیمه شخص ثالت از مالیات معاف نشد

اما در جریان اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بحث حذف معافیت‌های بیمه‌ای نیز مطرح بود که بارها مورد اعتراض بیمه‌ها قرار گرفت. این در حالی است که تازه‌ترین اعلام رئیس کل بیمه مرکزی از این حکایت دارد که دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان و عمر و زندگی منتفی شد چون دولت تاکید دارد که درآمدهای مالیاتی افزایش یابد و این معافیت مالیاتی در بخش شخص ثالث رخ نخواهد داد.

۲۰ میلیارد تومان بابت حوادث آبان پرداخت شد

در ادامه این نشست، رئیس کل بیمه مرکزی در مورد آخرین وضعیت ارزیابی و پرداخت خسارات ناشی از حوادث آبان که بعد از افزایش قیمت بنزین رخ داد، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: برخی ساختمان‌ها بیمه اغتشاشات و آشوب بودند و برخی هم نبودند، آنهایی که تحت پوشش بودند ارزیابی کردیم و پرداخت‌ها هم در دستور کار قرار دارد، اما در مورد بانک‌ها برخی اعلام کردند که در حال جمع‌بندی هستند و از سوی دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نیز به بانک‌ها نامه زدند که خسارت خود را اعلام کنند که هنوز نهایی نشده‌ است.

رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان بابت خسارت حوادث آبان پرداخت شده است.

اجباری در انتشار فیش حقوقی مدیران شرکت‌های بیمه خصوصی نیست

همچنین در این نشست، درباره انتشار فیش حقوقی مدیران شرکت‌های بیمه از رئیس کل بیمه مرکزی پرسیده شد، که وی گفت: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکت‌های بیمه، در شرکت‌های دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می‌شود. اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکت‌های بیمه خصوصی مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی در رابطه با حقوق و مزایای سالانه تعیین می‌شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه‌های خصوصی ندارد.

وی افزود: بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه‌های خصوصی ندارد، اما برای اینکه افشا نمی‌شود با بورس هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و البته دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند. پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد و بیمه مرکزی نمی‌تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار