نصب دوربین‌های حرارتی برای کنترل مسافران ورودی از مرزها

تهران (پانا) - معاون وزیر بهداشت از نصب دوربین‌های حرارتی در فرودگاه‌های بین المللی برای کنترل بهداشتی مسافران ورودی از سایر کشورها خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نصب دوربین‌های حرارتی برای کنترل مسافران ورودی از مرزها

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت از نصب دوربین‌های حرارتی در فرودگاه‌های بین المللی برای کنترل بهتر بهداشتی مسافران ورودی از سایر کشورها به کشورمان خبر داد و گفت: برای کنترل مرزهای ورودی کشور که یکی از مهم ترین آنها فرودگاه امام خمینی (ره) است و همچنین در تمام فرودگاه های بین المللی کشور همکاران ما در حوزه مراقبت مرزی به طور دائم حضور دارند.

وی افزود: ابزاری که کارشناسان بهداشت استفاده می کنند تب سنج های لیزری است که در تمام دنیا هم استفاده می شود. ما معتقدیم چون همکاران ما چهره به چهره افراد را چک می کنند، با تب سنج لیزری دقت کار بسیار بالا می رود. دلیل اصلی این است که اگر فردی داروی تب بُر خورده و تب نداشته باشد ولی سایر علائم بیماری را داشته باشد کارشناسان قادرخواهند بود ارزیابی لازم را انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: این تب سنج ها اکنون در تمام مرزهای ورودی کشور وجود دارد. خوشبختانه تجربیات بسیار گرانبهایی هم در کنترل مرزها داریم که ورود و خروج صدها هزار نفر از زائران عزیز در مراسم اربعین حسینی و موسم حج از جمله این تجارب است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اما با این وجود از چند روز قبل با همکاری صمیمانه‌ای که شورای عالی امنیت ملی، سازمان بازرسی کل کشور، پدافند غیرعامل و فرودگاه امام (ره) داشتند، خوشبختانه علاوه بر کنترل کارشناسان بهداشت، دوربین های حرارتی هم نصب شده که برای اطمینان بخشی بیشتر بسیار موثر خواهند بود.

رئیسی افزود: برنامه بعدی ما این است که با همکاری سایر سازمان‌ها، دوربین های بیشتری در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم با نصب آنها در مرزها و فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز کنترل های بهداشتی را تشدید کنیم.

وی بیان کرد: الان شرایطی که در کنترل مرزها داریم شرایط مناسبی است. با نصب این دوربین ها دقت کار بالاتر می رود و می توان حجم وسیع تری از مسافران همه کشورها که وارد می شوند را در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی، برای کمک به اطمینان بیشتر کنترل بهداشتی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار