رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی در دیدار نماینده منطقه‌ای یونسكو اعلام کرد

آموزش سواد به کشاورزان، کارگران، اصناف، زندانیان و زنان روستایی

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی از آموزش سواد به كشاورزان، كارگران، اصناف، زندانیان و زنان روستایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علی باقرزاده در دیدار با خانم ویرتانن در سالن جلسات سازمان نهضت سواد آموزی كشور با اشاره به تحولات اخیر در ساختار آموزشی سازمان گفت: با بازنگری انجام شده در برنامه سواد‌آموزی كشور چند تغییر اساسی در فرایند سواد آموزی صورت گرفته است كه یكی از این تغییرات، جایگزین شدن سواد‌آموزی مبتنی بر تقاضای مردم بر سیاست عرضه محوری است.


وی با تاكید بر اینكه سواد‌آموزی باید با خواست و اراده مردم صورت گیرد، افزود: در سواد‌آموزی به صورت توأمان به نیازهای مطالعاتی و آموزشی سواد‌آموزان و راه‌های تشویق و الزام آنان به سواد‌آموزی توجه خواهد شد.


باقرزاده با اشاره به اینكه برای دستیابی به فهرست اسمی و آدرس افراد بی سواد، وقت و هزینه زیادی صرف شده است، یادآور شد: در برنامه جدید برای افرادی كه اسم و مشخصات آنها در بانك اطلاعات وجود دارد برنامه ریزی شده است و به جای مخاطب عام، گروه های خاص مثل كشاورزان، كارگران، اصناف، زندانیان و زنان روستایی با نیازهای خاص مخاطب قرارگرفته‌اند.


معاون وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر توجه به سیاست برون سپاری به بخش غیر دولتی و نیاز گروه‌های مختلف اظهار كرد: برنامه‌های سازمان به سمت سیاست چند تالیفی پیش خواهد رفت.


باقرزاده تصریح كرد: در برنامه های سواد آموزی علاوه بركتاب از فناوری‌های نوین كه قابلیت تنوع موضوعی و امكان ارایه آموزش های مختلف مانند موضوعات شهروندی، اقتصادی و ...به سواد آموزان را فراهم می آورند، استفاده خواهد شد.


رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اذعان به تاثیرآموزش های گروهی و كلاسی، شیوه آموزش فرد به فرد را به دلیل پراكندگی افراد بی سواد ضروری خواند و تاكید كرد: سواد آموزی موضوعی مقطعی و كوتاه مدت نیست و باید در طول زمان و برای تمام گروه های سنی ادامه پیدا كند و در چشم انداز برنامه جدید باید به نظام آموزش بزرگسالان اتصال یابد كه البته این امر نیاز به تصویب دولت و مجلس دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار