معاون پژوهش اداره كل آموزش وپرورش خوزستان:

اجرای برنامه های آموزشی در آگاه سازی دانش آموزان در مقابله با اعتیاد موثر است

خبرگزاری پانا: معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره كل آموزش و پرورش خوزستان نقش اجرای برنامه‌های آموزشی مقابله با اعتیاد را در آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین آنها تاثیرگذار دانست.

کد مطلب: ۱۰۱۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی سیاهپوش در كارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد كه دیروز، یك‌شنبه (9 تیرماه) در تالار اجتماعات شهیدمطهری اهواز برگزار شد، اظهار كرد: نقش مدرسه در پیشگیری از اعتیاد نقشی بسیار تاثیرگذار است. اساس تربیت در سه مقطع و مكان رقم می‌خورد كه اولین مكان خانواده، دومین مكان مدرسه و سومین مكان اجتماع است.

وی ادامه داد: جوانان و جوانان امروز بدنه اصلی فردای جوامع بشری تلقی می شوند و در عرصه تعلیم و تربیت با نوجوانان و جوانانی سرو كار داریم كه فردا رهبران این جامعه خواهند بود.

وی گفت: اعتیاد یك پدیده جهانی است و منحصر به یك كشور یا جامعه خاصی نیست به همین دلیل برای پیشگیری از اعتیاد جنبشی جهانی لازم است. برخی از جوامع در این زمینه بیشتر هدف قرار می‌گیرند و جامعه‌ای كه در مقابل استكبار قد علم می‌كند و در مقابل دسیسه‌ها مقاومت می‌كنند شاید بیشتر مورد هدف قرار بگیرد.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره كل آموزش و پرورش خوزستان اظهار كرد: تبعات اعتیاد، متوجه قشر جوان است، لذا به طور طبیعی خسارت و ضرر جبران ناپذیر نیز به دنبال این تبعات متوجه قشر جوان خواهد شد. جوانان قشر پویا، فعال و خلاق هر جامعه هستند و اگر دانش آموزان و جوانان به اعتیاد آلوده شوند، ضرر و زیان بیشتری متوجه جامعه خواهد شد.

وی تصریح كرد: كشور ما دارای جمعیتی جوان است و به همین دلیل اهمیت پیشگیری از اعتیاد بسیار ضروری است. در مدارس با نوجوانان و جوانان ارتباط مستقیم داریم و با اولیای آنها نیز مرتبط هستیم. بنابراین هم برای دانش‌آموزان، برای اولیاء و هم برای كاركنان در این زمینه باید برنامه های عملیاتی و تاثیرگذار داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار