ضرورت تشکیل شبکه انجمنهای فعال در حوزه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر ضرورت ایجاد شبکههای انجمنهای فعال در حوزه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در جلسه مشترک انجمن اتیسم و تعدادی از والدین دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم، گفت: «سیاست سازمان آموزش و پرورش گسترش پوشش تحصیلی دانشآموزان در گروههای مختلف نیازهای ویژه به صورت کمی و کیفی است.»
او به دو رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامهریزیها و سیاستگذاریها اشاره کرد و گفت: «برنامهها و سیاستهای این سازمان دانشبنیان، مشارکتمحور است.»
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد کارگروه کاربست مطالعات و طرحهای ملی و بینالمللی در استانداردسازی برنامههای سختافزاری و نرمافزاری سازمان را در راستای سیاستهای مشارکتمحوری دانست و گفت: «این کارگروه از صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش استثنایی، مدیرانی که در این حوزه تجارب ارزندهای دارند و برخی از اولیا و معلمان مجرب تشکیل میشود که در این رویکرد انجمنها و تشکلها نیز برای سازمان یک فرصت محسوب میشوند.»
حسینی بر ایجاد شبکههای انجمنهای فعال در حوزه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم تاکید کرد و گفت: «با ایجاد حلقههای کیفیتبخشی میتوانیم برای همافزایی در ارائه خدمات موثر به دانشآموزان این طیف فعالیت کنیم.»
سیدجواد حسینی متناسبسازی در همه فرآیندهای ذینفع در بهبود کیفیت آموزش و پرورش را زمینهساز گسترش آموزش و پرورش فراگیر دانست و افزود: «در این زمینه متناسبسازی فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و سایر مولفههای تاثیرگذار در آموزش و پرورش در اولویت برنامههای سازمان قرار دارد.»
در این جلسه نمایندگان انجمن اتیسم نکات و مسائلی را درباره پوشش تحصیلی دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم و تشکیل جلسات مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با انجمنهای اتیسم مطرح کرد.
ارسال دیدگاه