انعقاد تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با فدراسیون ورزشی ناشنوایان؛
حسینی: ساحت تربیت بدنی و سلامت جزء اثرگذارترین ساحتهای تعلیم و تربیت است
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از انعقاد تفاهم نامه فی ما بین با رئیس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان کشور خبر داد و اعلام کرد تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینکه یکی از ساحتهای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحتهای تعلیم و تربیت بر دیگر ساحتها نیز محسوب میشود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی گفت: «جوهره اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از ساحتهای تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تربیت بدنی و سلامت است که از اهمیت ویژهای برای دانشآموزان با نیازهای ویژه برخوردار است.»
او در ادامه اشاره کرد: «تربیت بدنی و سلامت علاوه بر اینکه یکی از ساحتهای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است جز اثرگذارترین ساحتهای تعلیم و تربیت بر دیگر ساحتها نیز محسوب میشود.»
حسینی افزود: «برای دانشآموزان با نیازهای ویژه سه موضوع است که نسبت به دانشآموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است و آن ورزش، هنر و رویکرد مهارت آموزی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه است.»
او با اشاره به منعقد کردن تفاهم نامهای میان فدارسیون ناشنوایان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: «ما باید بتوانیم در همه زمینههای ورزشی همکاریهای گستردهای داشته باشیم و باید فراتر از این تفاهم نامه در صحنه عمل این فعالیتهای مشترک را با کمک فدراسیون، به منظور ارتقاء تعلیم و تربیت و سلامت دانشآموزان با نیازهای ویژه، داشته باشیم.»
او با بیان اینکه خوشبختانه در مشارکتهای کلان در آموزش و پرورش استثنایی به خوبی پیش رفتهایم، افزود: «در جلساتی که با خیرین مدرسه ساز کشور داشتهایم قول ساخت ۲۱۰ مدرسه را دادهاند که با نام آغازی برای یک پایان نام گذاری شده است و در مشارکت های خرد هم همکاریهای لازم در زمینههای مدرسه یاری، هنریاری، فن یاری، دانش یاری و ورزش یاری را نیز داشته باشیم.»
حسینی در ادامه در تبیین این موضوع اضافه کرد: «مدرسه باید هنریار داشته باشد یعنی هنرمندی که میتواند به نظام مدرسه کمک کند و یا استاد دانشگاه میتواند در زمینه دانش یاری کمک کند و ما باید در این راستا بتوانیم در محیط مدرسه ورزش یاری را نیز از ناحیه فدراسیونها و انجمنهای ورزشی و یا اولیاء علاقه مند به ورزش برای دانشآموزان با نیازهای ویژه گسترش دهیم.»
ارسال دیدگاه