دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال: عروسکهای بازاری برای مدرسهبازار سال آینده ساخته میشوند
تهران (پانا) - دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال از ساخت عروسکهای بازاری برای مدرسهبازار سال آینده خبر داد.
رضا دستمالچی دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال ضمن تسلیت شهید سردار سلیمانی و جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی، در حوزه کسب و کارهای فرهنگی یکی از مهم ترین ارکان اقتصادی را بحث بازارسازی فرهنگی دانست و گفت: «به چرخه که پیوست فرهنگی یک محصول را به دنبال دارد بازارسازی فرهنگی می گویند عموما این کلمه درباره کاراکتورهای انیمیشن و شخصیت های مشهور استفاده شده است.»
او افزود: «براساس پژوهش های صورت گرفته ۳۰ کاراکتور محبوب بین کودکان در ایران باب اسفنجی با ۲۸ درصد در رتبه اول است سایر کاراکتورها در رتبه های بعدی هستند و سهم بازار انیمیشنهای ایرانی ۱.۵ درصد است.»
دستمالچی ادامه داد: «این موضوع به دلیل ضعف کاراکتورهای ایرانی نیست بلکه به خاطر کوتاهی تولیدکنندگان ایرانی در تجاری سازی است.»
دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز مبارزه با تهاجم فرهنگی ورود کاراکتورهای ایرانی به زندگیهای مردم ایرانی بود گفت: «در صنایع خلاق رضوی دو محور از فعالیتهای شرکت را پیگیری میکنیم؛ در حوزه اسباب بازی و تولید اسباب بازی استراتژیک که از آن در دوماه آینده رونمایی میکنیم یکی از این محورها است.»
او گفت: «در حوزه تصویری نیز مشارکتی در سریال افسانه هفت جنگل شبکه خانگی داشتیم که ۳۰ کاراکتور اصلی دارد و این شرکت بر روی ۴ کاراکتور فعالیت انجام داده است که تمام مولفه های جذاب در حوزه کودک و نوجوان را دارد.»
دستمالچی گفت: «از اکنون با همکاران ایران نوشت در تمام رشته های مربوطه فعالیت داریم و به محض کلید خوردن سریال و ساخته شدن عروسکها ساخت عروسکهای بازاری ما برای مدرسه بازار سال آینده صورت خواهد گرفت.»
دبیر رویداد بازارسازی فرهنگی ایکال گفت: «در مرداد گذشته در مشهد نمایشگاهی تحت عنوان هنر رضوان برگزار و از طراحان ایران دعوت شد و حدود ۸۰۰ عکس از زوایای مختلف حرم گرفته شد. شعار این نمایشگاه حضور نماد رضوی در زندگی ایرانی بود. ۴۰۰ طرح گزینش شده و حدود ۱۷۰ طرح پذیرفته شده و جشنواره برگزار شد.»
او در پایان ادامه داد: «حمایت از این هنرمندان که چرخه اقتصاد را به گردش انداختند در دستور کار است.»
ارسال دیدگاه