۲۸۰ تشکل کارگری، کارفرمایی و صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است

ارومیه (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۸۰ تشکل کارگری، کارفرمایی و صنفی در استان فعال است که در زمینه احقاق حقوق این اقشار و صنوف مختلف بیشترین همکاری را با این اداره‌کل دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۸۰ تشکل کارگری، کارفرمایی و صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است

رضا نقی‌زاده افزود: از این تعداد، ۱۲۰ تشکل کارگری، ۱۰۰ تشکل صنفی و ۶۰ تشکل نیز کارفرمایی است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف بیش از ۴۱۲ نفرساعت آموزش مرتبط با حوزه فعالیت تشکل‌ها ارائه ‌شده‌است.

وی بیان کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در راستای توسعه و ترویج سه‌جانبه‌گرایی کارگر، کارفرما و دولت، حفظ حقوق، منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان که تضمین‌کننده حفظ منافع جامعه به شمار می‌رود، تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این تشکل‌ها شامل نماینده کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی، کانون شوراهای اسلامی کار، کانون کارفرمایان و کانون‌های کارگران بازنشسته است که جمعیت کارگری و کارفرمایی قابل توجهی را در استان در بر می‌گیرند.

نقی‌زاده با اشاره به اهمیت فعالیت اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ادارات کل و تشریح وظایف آنان گفت: اجرای قانون و آیین‌نامه‌های مربوط به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح استان، تقویت و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، ترویج گفتگوهای دو جانبه و سه جانبه بین کارگران و تشکل‌های مربوطه به منظور حل مشکلات ومعضلات کارگری، بهبود شرایط کار و ارتقای بهره‌وری نیروی کار در سطح استان و نظارت بر انتخابات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از جمله مهمترین وظایف این تشکل‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار