برگزاری نشست هیات امنای مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با حضور وزیرآموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - نشست هیات امنای مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هیات امنای مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با حضور وزیرآموزش‌وپرورش

محسن حاجی میرزایی در جلسه هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که در دفتر وزیر برگزار شد، با بیان اینکه تلاش می کنیم برای رسیدن به وضع مطلوب بودجه آموزش و پرورش مورد توجه بیشتری قرار بگیرد گفت: قصد داریم امروز در این جلسه اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان را مورد بررسی قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه طرح شهاب را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده و در هفته آتی عملیات اجرایی آن نیز شروع می شود ابراز امیدواری کرد کیفیت این طرح بهتر شود چرا که برگزاری مطلوب آن از اهداف آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای چگونگی رابطه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان و جایگاه قانونی غیردولتی باشگاه، از سازمان امور اداری استخدامی کمک می گیریم.

حاجی میرزایی در ادامه هیاتح امنای سازمان را مرجع مشورتی اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان دانست و گفت: اکنون سازمان مسئولیت برنامه ریزی و سیاستگذاری امور آموزشی و پرورشی مربوط به دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان را برعهده دارد و باشگاه مجموعه ای تخصصی و اجرایی در کنار سازمان است.

او با تاکید بر در نظر گرفته شدن تمایز تصدی و سیاستگذاری برای سازمان گفت: باید دو رویکرد را از هم تفکیک کنیم؛ رویکرد اول اینکه هرکاری که در حوزه سیاستگذاری، نظارت، برنامه ریزی و پشتیبانی استعدادهای برتر انجام می دهیم منحصرا برعهده سمپاد باشد. در این رویکرد سازمان می تواند از باشگاه به عنوان بازوی اجرایی استفاده کند.

وزیر آموزش و پرورش به رویکرد دیگر اشاره کرد و گفت: رویکرد دیگر این است که کار را دو قسمتی کنیم، بدین ترتیب که بخشی برای سازمان و بخشی دیگر برای باشگاه که با حضور دانش آموزان المپیادی باشد.

حاجی میرزایی گفت: با توجه به اینکه اعضای هیأت امنا بر تفکیک اهداف و وظایف در اساسنامه باشگاه نظر داشتند نیاز است تا مجددا اساسنامه باشگاه در این بخش مورد بازنگری قرار بگیرد.

او در پایان صحبت های خود با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی و در گذشت تعدادی از دانش آموزان پیشین مدارس استعدادهای درخشان اظهار ناراحتی کرد و به خانواده های داغدار آنان تسلیت گفت.

فاطمه مهاجرانی دبیر هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه این جلسه با بیان اینکه در اساسنامه سازمان باید ۴ شخص حقیقی به مجموعه علمی هیأت امنا افزوده شود، به ساختار پیشنهادی برای سازمان اشاره کرد و گفت: قصد نداریم ساختار سازمان بزرگ شود بلکه طبق اساسنامه ای که داده شده است باشگاه دانش پژوهان جوان باید غیر دولتی و هیأت امنایی اداره شود.

مهاجرانی گفت: اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان باید پس از تایید در هیأت امنا تا ۲ ماه دیگر برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود. اکنون در حوزه سمپاد فقط دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان مورد توجه قرار می گیرند اما در باشگاه دانش پژوهان جوان تمامی دانش آموزان مدنظر هستند.

در این جلسه با حضور اعضای هیات امنا، اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان و ساختار پیشنهادی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار