در گفتوگو با پانا:
نیازمند تحول منطقی در نوع موسیقی سرود برای جوانان هستیم
برگزاری جشنواره در حرکت آفرینی وحفظ مفاهیم رضوی و جریانسازی هنری کشور موثر است
تهران (پانا) - داور سیزدهمین جشنواره سرود رضوی گفت برگزاری این جشنوارهها ارتباط مستقیمی در حرکت آفرینی وایجاد انگیزه وحفظ مفاهیم رضوی، داشته و در جریانسازی هنری کشور موثر است.

شهلا میلانی خواننده سوپرانو در موسیقی کلاسیک غربی و فولکلوریک ایرانی، الفبای موسیقی را با پدر خود که نوازنده تار بود آغاز کرد و از ده سالگی وارد هنرستان عالی موسیقی ملی شد و ساز سنتور را انتخاب نمود و از شانزده سالگی شروع به فراگیری پیانو نزد خانم ها کوپیان و لوست مارتیروسیان و آواز را نزد استاد منصوره قصری کرد.
سپس دوره های تخصصی آواز را در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران زیر نظر استادانی چون فاخره صبا و اولین باغچه بان گذراند؛ وی بعد از سفر به جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۵ دوره های تخصصی آواز را نزد پروفسور لطف یار ایمانوف و دکتر رومیا کریو او ، تجربیات خود را کامل کرد و همزمان با این آموزش ها به آموختی رهبری کر در جمهوری آذربایجان روی آورد و در این رشته هم با بهره گیری از استادانی برجسته به مهارت کافی نائل آمد.
وی در سال ۱۳۸۰به عنوان آسیستان گرلین موسیسیان رهبر گروه کر مرکز موسیقی در آمد و سپس سرپرستی گروه کر دختران مرکز حفظ و اشاعه موسیقی و هنرستان موسیقی دختران را به عهده گرفت.
تدریس در دانشگاه هنر، دانشگاه جامع علمی کاربردی و هنرستان موسیقی دختران، سرپرستی و رهبری گروه کر هنرستان دختران، سرپرستی و خوانندگی گروه موسیقی «آواز ملل»، سرپرستی گروه آوازهای کلاسیک، سرپرست گروه آواز دانشگاه هنر تهران، ریاست کانون خوانندگان کلاسیک خانه موسیقی ایران، عضو هیئت داوران جشنواره موسیقی فجر، عضو هیئت داوران انتخاب اعضای گروه کر ارکستر سمفونیک تهران، عضو هیئت داوران اولین جشنواره موسیقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نام «نوای مهر» از فعالیتهای فرهنگی و هنری اوست.
شهلا میلانی در گفتوگو با پانا درباره برگزاری جشنواره سرود رضوی اظهار داشت: «با توجه به موضوعیت رضوی متأسفانه بعضا پیام رسان روح بشریِ اشعار در محتوای رفتاری کمتر دیده شده که به نظر میرسد بیشتر باید سرود رضوی نمادی از فضیلت وپیام رسانِ روح مستقل انسانی باشد.»
جشنواره ارتباط مستقیمی در حرکت آفرینی وایجاد انگیزه وحفظ مفاهیم رضوی دارد
به گفته وی؛ برگزاری این جشنوارهها ارتباط مستقیمی در حرکت آفرینی وایجاد انگیزه وحفظ مفاهیم رضوی، داشته و در جریانسازی هنری کشور و نیز انتقال مفاهیم هنر سرود از طریق تأمل هنرمندان سراسر کشور، سهم مهم و اثرگذاری دارد.
میلانی با بیان اینکه اجرای سرود در چند سال گذشته به اتفاق نظرمتخصصان، ضعیفتر وتکراریتر بود، تصریح کرد: «با این وجود، در یکی دو سال اخیر شاهد اجراهای قوی بودیم.»
نیازمند تحول منطقی در نوع موسیقی سرود برای جوانان هستیم
وی با بیان اینکه با توجه به حضور مدیا ودنیای مجازی در زندگی روزپره جوانان، موسیقی پاپ بیشترین اقبال را در این قشر دارد؛ عنوان کرد: «بنابراین با توجه به سلایق وخواست نسل جوان باید تحولی منطقی ودرست در نوع موسیقی سرود ایجاد کرد که منجر به جاذبه برای این عصر و این نسل شود.»
میلانی با بیان اینکه در حوزه فستیوال موسیقی در کشورهای اسلامی وآسیا متأسفانه دچار عقب ماندگی هستیم؛ خاطرنشان کرد: «عدم تقاضا و پتانسیلهای ضعیف موانعی در سر راه رشد هنر سرود در سطح جهانی است.»
وی تصریح کرد: «حضور در فستیوالهاجهانی، مستلزم رشد ژانرهای مختلف موسیقی وایجاد شرایط مناسب است که در صورت تحقق میتوان به آن چشمانداز نیز امیدوار بود.»
ارسال دیدگاه