کمک به رشد کسب و کارها با الگوی خلق ارزش
تهران ( پانا ) - مولف کتاب بیزنس مستری اظهار کرد بیزینس مستری کتابی برای کمک به رشد کسب و کارها با الگوی خلق ارزش است.

حسن طاهری گفت: هدف من انتشار کتاب در سطح بینالمللی بود و با وجود سختیهای بازار کتاب ایران این کتاب تخصصی در حوزه کسب و کار اکنون به چاپ یازدهم رسیده است.
وی گفت: البته من این سخن که گفته میشود سرانه مطالعه در ایران پایین است را قبول ندارم؛ زیرا همین کتاب که در حوزه تخصصی کسبوکار نگارش شده است، ظرف یکسال اخیر با توجه به قیمت بالایی که داشت؛ به چاپ یازدهم رسیده است.
طاهری با بیان اینکه اتفاقا سرانه مطالعه در کشورمان نسبت به سرانه مطالعه در بسیاری از کشورها بالاتر است، تاکید کرد: گواه این سخن حضور ناشران مختلف، فروشگاهها و شهر کتابهای متعددی است که طی چند سال گذشته در کشور شکل گرفته و در حوزه انتشار کتاب مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به عرضه کتاب بیزنس مستری در سایت آمازون گفت: کتاب به صورت فیزیکی در ۱۸ کشور عرضه شده و در یک ماه اخیر کتاب به صورت لاتین عرضه شده است و یک هدف به معرض تماشا درآمده نه یک کتاب.
طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: هدف من این بود که نشست معرفی کتاب بعد از دو رقمی شدن دوره چاپ کتاب «بیزنس مستری» برگزار شود که چاپ این کتاب به دوره یازدهم رسید. همچنین این کتاب در سایت آمازون به فروش میرسد و انتشارات بارنز اند نوبل که جزو یکی از معتبرترین ناشران فروشگاههای زنجیرهای کتاب جهان است؛ این کتاب را به صورت فیزیکی میفروشد. نکته حائزاهمیت اینکه این کتاب در دسته کتابهایی نیست که بتوان به صورت پیدیاف یا پادکست مورد استفاده قرار داد.
طاهری با اشاره به سابقه خود در تجارت و اقتصاد گفت: هدف من این بوده تا باور فردی و ملی در کشور شکل بگیرد.این کتاب در بالاترین سطح ارائه جهانی توسط یک ایرانی تالیف شده و ناشر هم فردی ایرانی ساکن آمریکا است.
مولف کتاب بیزنس مستری عنوان کرد: محدودیتهایی در ابتدا در باور من وجود داشت که کتاب جهانی نشود که بخشی از آن ناشی از باور عمومی و فرهنگی ما است.هر ایرانی که دید جهانی داشته باشد میتواند کتابی در سطح جهانی داشته باشد.بیش از محدودیتهای تحریمی محدودیتهای تخریبی وجود دارد که موجب شده سطح فعالیت فعالان یا کارآفرینان محدود شود.
وی افزود: همانگونه که علوم مختلف قواعد ثابت دارند در بیزنس نیز خلق ارزش قاعده پایه و اصولی است و کسب و کارهایی که خلق ارزش داشته باشند میتوانند با وجود ثبات ماهیت کالا ارزش افزوده بیشتری خلق کنند.
طاهری گفت: تجربیات اقتصادی در ایران اصیلتر است و مسئله جدید مشکلات مردم را شناسایی میکند.نگاه بخش نشر و صنعت و بازرگانی به ما ایران متفاوت است.
نویسنده کتاب «بیزینس مستری» با بیان اینکه طی یک ماه اخیر این کتاب توسط یک گروه حرفهای به زبان انگلیسی ترجمه شده و امروز نسخه لاتین آن در دنیا به فروش میرود، افزود: هدف این بود که یک آزمون را به ارائه بگذاریم؛ نه یک دستاورد خاص. چراکه این دستاورد تنها متعلق به من نیست و متعلق به تمام کسانی است که طی این ۲۱ سال به من کمک کردند.
طاهری با تاکید بر اینکه من حاصل ۲۱ سال تجربه در حوزه کسبوکار را در قالب این کتاب درآوردم، گفت: از سال ۱۳۸۷ با اساتید خارجی کار کردم و از آنها میخواستم که به ایرانیها آموزش بدهند؛ در حالی که این کار دست در جیب هموطن کردن است؛ چراکه ما در ایران کارآفرینان، محققان و نویسندگان بسیار ارزشمندی داریم که از دانش بومی بسیار عالی برخوردارند. بنابراین هدفم این بود که کاری انجام شود تا یک باور فردی و ملی در حوزه کسبوکار شکل بگیرد.
مولف کتاب بیزنس مستری خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکلات کسب و کار به هم شبیه است این مشکلات شناسایی شد و پاسخ به آنها در برخی از بخشهای کتاب گنجانده شد.
طاهری گفت: برنامه معینی برای تالیف نداشتم اما به جای صحبت و طرح مسئله با افراد مختلف تلاش شد تا ابهامات و سوالات در قالب این کتاب پاسخ داده شود.برای محتوای کتاب زحمات زیادی کشیده شد اما یکی از دلایل موفقیت این است که از ابتدا کل سود این کتاب به انجمن ستاد دیه و جرائم اقتصادی اهدا شده است.تا زمانی که محصولی منفعت اجتماعی ایجاد نکند از آن استقبال نمیکنند.در مقدمه کتاب گفتهام که این کتاب برای مدلهای کسب و کار نوشته است.
وی با بیان اینکه دبیرستان اقتصاد سالها پیش در اصفهان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اکنون معلم این دبیرستان هستم تا مدلهای کسب و کار و اقتصاد در دوران تحصیل به دانش آموزان مشغول به تحصیل در این دبیرستان آموزش داده شود.
مولف کتاب بیزنس مستری خاطرنشان کرد:شکل کسب و کارها متناسب با نیازهای بازار و مخاطب تغییر کرده است.در حوزه اقتصاد، کارآفرینانی که سرمایه مولد ایجاد میکنند اثر مثبت خود را به دنبال خواهد داشت.
مولف کتاب بیزنس مستری خاطرنشان کرد: تاکنون در ایران ۱۱ هزارنسخه و در خارج از کشور ۲ هزار نسخه از کتاب بیزنس مستری عرضه شده است.
وی با بیان اینکه سه حوزه سیستم بازاریابی شبکه ای و هرمی و چرخش در ارزهای دیجیتال از دید من مورد تایید نیست، اظهار کرد:بیزنس مستری راهکارهای خلق تسلط برای رشد است.باور چیزی جز آموزش صحیح نیست و وقتی الگویی موفق تکرار شود تبدیل به باور شود.
وی درباره هوش مصنوعی نیز گفت: با هوش مصنوعی برای تولید محتوا مخالف هستم.همچنین از آن برای تولیدات فرهنگی و هنری نیز مخالف هستم اما استفاده از آن برای کار ها و امور دستیاری و کمکی مناسب است.
کتاب «بیزینس مستری» (خلق تسلط کسبوکار) نوشته حسین طاهری است که در ۶۷۲ صفحه و در ۱۰ فصل کلیدی حوزه کسبوکار طراحی شده است و برای کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار در هر اقتصادی به عنوان نقشهراه قابل اجراست.
این کتاب که اسفند ۱۴۰۲ اولین نسخه آن چاپ شده است؛ بعد از یکسال امروز به چاپ یازدهم رسیده است. کتاب بیزینس مستری که نسخه فارسی آن به قیمت یکمیلیون و ۳۹۰هزار تومان به فروش میرسد؛ طی یک ماه اخیر به زبان لاتین ترجمه شده و به فروش میرسد.
ارسال دیدگاه