وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح سالن اجتماعات شهدای خدمت؛

همه مدیران آموزش‌وپرورش جهت تحقق مهری شاد و با‌نشاط ‌برای آینده‌سازان ایران قوی تلاش کنند

تهران (پانا‌) - سالن اجتماعات شهدای خدمت اداره‌ کل آموزش و پرورش شهر تهران با ظرفیت ۱۱۰ نفر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
همه مدیران آموزش‌وپرورش جهت تحقق مهری شاد و با‌نشاط ‌برای آینده‌سازان ایران قوی تلاش کنند

‌رضامراد صحرایی در حاشیه این افتتاح و در نشست مشترک شورای راهبردی و روسای مناطق ۱۹ گانه شهر تهران با محوریت تبیین و تشریح پروژه مهر ضمن تسلیت ایام ماه محرم، شهادت سرور و سالار شهیدان اسلام امام حسین(ع) گفت:‌ قیام خونین سومین پیشوای شیعیان جهان در پس غبار قرن‌ها هنوز رنگ و بوی تازه دارد. واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان و آزاداندیشان جهان مشهود است.

وی افزود: واقعه عاشورا یک رویداد ساده نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. فرصتی ارزشمند برای آموختن مهم‌ترین درس عزت، ستم‌‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اسلامی‌است و ماه محرم، فرصتی است برای تجدید عهد با آرمان‌های امام حسین(ع) و یاران وفادارش در این ماه، دل‌های ما با یاد و خاطره شهدای کربلا پیوند می‌خورد و اشک‌های ما به نشانه عشق و ارادت به اهل بیت جاری می‌شود. امید است که عزاداری‌های شما در این ماه مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد و خداوند همه‌ ما را در مسیر حق و عدالت ثابت‌قدم نگه داشته و ما را در پیروی از اهل بیت(ع) یاری کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است و از شما مدیران انتظار می‌رود با قدرت و قوت در مسیر حرکت کرده و مهری شاد و با نشاط را برای آینده‌سازان ایران قوی رقم بزنید.

صحرایی در این جلسه با بیان اینکه از افتخارات ما در دولت شهیدجمهور، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به عنوان یک میثاق ملی و ارائه نقشه راه سند و ... است، از مدیران قدردانی و تشکر کرد.

وی سپس افزود: پروژه مهر یکی از فعالیت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله در ابتدای سال تحصیلی در کشور برگزار می‌شود چراکه پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است. تلاش و هدف از اجرای این پروژه، آمادگی کامل مدارس و شناسایی مشکلات و تنگناها و همکاری و همدلی به‌منظور اتخاذ تصمیمات موثر برای رفع کردن آن‌ها است. این پروژه می‌تواند مظهر مدیریت تحول‌گرا، نوگرا و ایده‌گرا باشد و با پیش‌بینی‌های اصولی و منطقی که در آن انجام می‌شود، می‌توان میزان موانع و آسیب‌ها را کاهش داد. در واقع می‌توان پروژه مهر را مهم‌ترین کار آموزش و پرورش دانست چراکه این پروژه نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارآیی و اثر‌بخشی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه‌ای شاداب و مهرماهی بانشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است. پروژه مهر نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارآیی و اثربخشی است.

وی با بیان اینکه پروژه مهر نماد همدلی، هم‌افزایی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در راستای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت است، گفت: با توجه به تغییر تقویم زمانی برخی کارها، هماهنگی خوبی از جمله در سنجش نوآموزان، برگزاری آزمون‌های استخدامی و اعلام به‌موقع نتایج آزمون ابتدایی و... انجام شده است.

صحرایی بر ساماندهی مطلوب نیروی انسانی، ثبت‌نام و ثبت به‌موقع  اطلاعات در سیدا، ثبت‌نام کتاب‌های درسی، هدایت تحصیلی، تصحیح اوراق آزمون نهایی پایه دهم و یازدهم، تکریم ارباب رجوع، مدیریت محدوده‌های جغرافیایی برای ثبت‌نام، نظارت بر سرویس دانش‌آموزی، نظارت بر کیفیت لباس فرم با رنگ‌های شاد، اردوهای تابستانی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار