مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در پاسخ به پانا خبر داد؛

تلاش برای تحویل ۱۰۰۰ کلاس درس در استان تهران تا مهرماه امسال

تهران (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۱۲۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان تهران در حال اجراست گفت تمام تلاش ما این است که تا مهرماه امسال ۱۰۰۰ کلاس درس را تحویل دانش‌آموزان بدهیم.

کد مطلب: ۱۴۷۸۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای تحویل ۱۰۰۰ کلاس درس در استان تهران تا مهرماه امسال

عباس زارع در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در سال گذشته ۱۱۱ مدرسه شامل ۱۲۷۳ کلاس درس با ۱۶۲ هزار مترمربع زیربنا را تحویل دانش‌آموزان داده است. ۸۶ مدرسه در شهرستان‌ها و ۲۵ مدرسه مربوط به شهر تهران بوده است. دولت سیزدهم در این دو سال ۲۰۴ مدرسه تحویل دانش‌‌آموزان داده است. 

وی از کاهش میزان مدارس فرسوده خبر داد و گفت: ما سال گذشته، ۵۰۰ کلاس تخریبی را بازسازی و مقاوم‌سازی کردیم. از ۱۱۱ مدرسه تحویلی، ۱۰ درصد مدارس در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماه تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران افزود: مصوبات سفر ریاست‌جمهوری هم عملیاتی شده که شامل ۱۰‌ مدرسه در بهارستان، ۲ مدرسه در چهاردانگه، ۵ مدرسه در رباط کریم و ۵ مدرسه هم در شهریار مصوبات سفر بوده است.‌ از این تعداد حدود ۹ مدرسه در سال گذشته تحویل شد.

زارع اضافه کرد: در سال گذشته صنعتی‌سازی را در برنامه خود داشتیم و امسال روش جدیدی را با وزارت دفاع برای مدرسه‌سازی دنبال می‌کنیم. افزایش سرعت، افزایش کیفیت و کاهش هزینه دستاوردهای روش صنعتی‌سازی است. 

وی تاکید کرد: در استان تهران یک مدرسه هم ندارم که از بخاری گازی و نفتی استفاده کند مگر اینکه مدرسه استیجاری باشد.‌‌ استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس را در سال گذشته دنبال کردیم و ۱۴۵ مدرسه در قالب ۱۵۷۰ کلاس درس را عملیاتی کردیم.

زارع گفت: سال گذشته یک میلیون مترمربع آسفالت و ایزوگام را در مدارس انجام دادیم که در ۳۶۰ مدرسه آسفالت و در ۳۷۰ مدرسه هم ایزوگام اجرا شد. 

وی گفت: طرح شهیدعجمیان را در استان تهران در سال گذشته اجرا کردیم. ۲۷۹ مدرسه با ۳۳۰۵ کلاس را در این طرح تحت پوشش قرار دادیم.

زارع افزود: اکنون ۱۲۶ مدرسه با ۱۴۳۳ کلاس درس در استان تهران در دست اجراست که ۱۰۰ مدرسه در شهرستان‌ها و ۲۶ مدرسه در شهر تهران است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: اقدامات دیگری نیز شامل سالن آمفی تئاتر ۴۸۰ نفره باشگاه دانش‌پژوهان جوان را در سه ماه تکمیل و تحویل دادیم. یک پروژه بزرگ مقیاس هم اردوگاه شهید باهنر است که پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و امسال تحویل داده خواهد شد. 

عباس زارع گفت: ۲۱ خرداد امسال بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود. در جشنواره بیست‌وپنجم، هزار میلیارد تعهدات خیرین بود که ۶۵ درصد تحقق پیدا کرد. از مدارسی که سال گذشته تحویل شد ۵۵ درصد با مشارکت خیرین تحویل شد. امسال در جشنواره بیست‌‌وششم دنبال کارهای نو هستیم. ۹ غرفه را در جشنواره تعریف کرده‌ایم. در بحث مقاوم‌سازی سازمان نوسازی مدارس پیشرو است. مقاوم‌سازی را دنبال می‌کنیم تا از ظرفیت خیرین با آورده کم بیشتر استفاده کنیم. 

وی اظهار کرد: در استان تهران ۵ هزار و ۶۲۹ مدرسه دولتی شامل ۵۹ هزار و ۴۸۲ کلاس دولتی و یک میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز هستیم. 

زارع با بیان اینکه ۱۳.۵ کلاس درس در شهر تهران نیازمند تخریب و بازسازی است که در مناطق ۱۲ و ۱۱ و ۱۰، ۱۳ و ۱۶ و ۶. ۷ . ۹ و در شهرستان‌ها در شهریار و قرچک و ورامین است. همچنین ۱۳ هزار کلاس درس نیز در استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند. 

وی با بیان اینکه سرانه دانش‌‌آموزی استان را از ۳.۸ دهم مترمربع به ۴.۷۴ دهم مترمربع رساندیم، گفت: میانگین سرانه دانش‌‌آموزی اکنون در شهر تهران ۶.۱ و در شهرستان‌ها ۳.۳۸ است.  چهار منطقه در شهر تهران از میانگین سرانه متوسط ۴.۷۴ استان، پایین‌تر است. 

زارع با بیان اینکه ۶۹۵ مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان‌های استان تهران نیاز داریم، گفت: اگر می‌خواهیم مشکل سرانه را حل کنیم در استان تهران هم نیاز داریم ۸۲۹ مدرسه ۱۵ کلاسه برای رسیدن به سرانه متوسط احداث کنیم. احداث این تعداد مدرسه به اعتباری بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی در استان تهران نیاز داریم.

وی درباره برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان در برنامه هفتم نیز گفت: در برنامه هفتم می‌خواهیم سالانه ۹۰۰ کلاس درس را تخریب و بازسازی و سالانه ۸۰۰ کلاس درس را مقاوم سازی کنیم. همچنین سالانه می‌خواهیم ۱۰۲۰ کلاس درس را احداث کنیم. ما در برنامه هفتم و هشتم می‌توانیم مشکل فضای آموزشی استان را حل کنیم. 

وی افزود: ما در استان تهران هم شهر تهران و هم شهرستان‌ها که چالش ماست یکی مشکل زمین است و دیگری اعتبارات است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار