گذری بر زندگی معلم شهید ولی‌الله عباسی

محلات (پانا) - شهید ولی‌الله عباسی از معلمان اهل محلات است که جان خویش را فدای کشور کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی معلم شهید ولی‌الله عباسی

شهید ولی‌الله عباسی در بیستم تیر ماه سال ۱۳۴۵ در روستای ورین از توابع شهرستان محلات چشم به جهان گشود؛ وی در خانواده‌ای مذهبی رشد کرد و دوران تحصیلات خود را تا دبیرستان ادامه داد و در دوران تحصیل خود در دبیرستان با علاقه بسیاری در زمینه آموزش قرآن فعالیت می‌کرد و از قاریان برجسته شهر بود.

شهید عباسی در حال تحصیل و علم‌ آموزی بود که برای اولین بار در سال ۱۳۶۲ به عنوان داوطلب بسیجی برای اعزام به جبهه پیش قدم شد و به جای گرفتن قلم در دستانش، اسلحه به دست گرفت و پس از مدتی با گرفتن دیپلم راهی خدمت مقدس سربازی شد و همزمان در کنکور دانش‌سرای تربیت معلم شرکت کرد، قبول شد و سپس از خدمت سربازی تسویه کرده و در کلاس درس حاضر شد.

وی در دوران تحصیلش در دانش‌سرا، مجدد از طریق بسیج و به صورت داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به عنوان بسیجی گردان روح‌الله(ره) از لشکر ۱۷ علی ابن ابی‌طالب(ع) به منطقه عملیاتی جنوب کشور عازم شد و همواره در فکر شهادت بود و این فکر را تا عملیات کربلای ۸ در ذهن می‌پرورانید. شهید عباسی سرانجام در بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت را نوشید.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید ولی‌الله عباسی به این شرح است:

یک جمله به معلمان گرامی چون که شغل آینده ام معلمی بود و آن اینکه شما را به خدا قسم می‌دهم که در حق این بچه‌ها ظلم نکنید، و این را بدانید که قلب و دل بچه عین آینه روشن و تأثیر پذیر می باشد. بچه نهال جوانی است که بر هر طرف آن را خم کنی، شکل میگیرد و تربیت می پذیرد. نقش معلم آن چنان ارزنده و سازنده است که با هدایت یک کودک، دنیایی را هدایت کرده و با خدای ناخواسته با انحراف فکری فردی، جامعه‌ای را منحرف می‌سازد. پس بکوشید و از کودکی آنها را طوری بار بیاورید که اسلام می‌خواهد و قرآن می پذیرد و در حق آنها کوتاهی نکنید. شما را دعوت میکنم به تقوای الهی و خودسازی و از خود گسستن و به خدا پیوستن. شما را دعوت میکنم به اینکه به دنبال حد دنیا نباشید که همانطور که گفتم دنیا محل گذر است و بر شما باد صبر و استقامت و پایداری که این خصلت مردان و زنان با ایمان است.

دانش آموز خبرنگار: علی سلیمانی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار