در گفت وگو با پانا:

تئاتر کودک تأثیر بسزایی بر رشد کودکان و ارتقای فرهنگ جامعه دارد

تهران (پانا) - کارگردان نمایش موش دم‌بریده معتقداست تئاتر کودک به خاطر ارتباط مستقیم با کودک تأثیر زیادی روی او می‌گذارد و تأثیر بسزایی بر رشد و تعالی کودکان دارد و به ارتقای فرهنگ جامعه نیز کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۶۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر کودک تأثیر بسزایی بر رشد کودکان و ارتقای فرهنگ جامعه دارد

حامد تهرانی کارگردان نمایش دم بریده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهر اردکان یزد گفت:« یکی از بزرگ‌ترین امتیازات برگزاری جشنواره این است که هنرمندان شهرهای مختلف در کنار هم قرار می‌گیرد و کارهای ‌دیگر را می‌بینند بررسی می‌کنند و در یک فضای رقابتی سالم تبادل‌نظر می‌کنند.»

حامد ترابی درباره ایده نمایش دم بریده اظهار کرد: ایده موش دم‌بریده را در خانه یافتم. پسرم در کارهای خانه کمک نمی‌کرد و احساس کردم باید غیرمستقیم موضوع را به او آموزش دهم به همین دلیل تصمیم گرفتم او را به درون یک قصه ببرم و از این طریق کمک و همکاری را به او بیاموزم.»

وی افزود: داستان قصه درباره پدری است که از کودک خود درخواست کمک دارد ولی کودک حاضر به همکاری با پدرش نیست . پدر، کودک را وارد دنیای قصه می‌کند و برای او داستان موش دم‌بریده را تعریف می‌کند تا با همکاری و کمک دوستانش کارهای او سریع‌تر و راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود.

ترابی با اشاره به اینکه تئاتر کودک به خاطر ارتباط مستقیم با کودک تأثیر زیادی روی او می‌گذارد، تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان تأثیر بسزایی بر رشد و تعالی کودکان داشته و به ارتقای فرهنگ جامعه نیز کمک می‌کند.

کارگردان نمایش موش دم‌بریده با اشاره به اینکه نمایش کودک باعث دریافت الگوهای مثبت و امیدبخش می‌شود، اضافه کرد: کودکان با دیدن نمایش‌ الگوهای بصری را در قالب مضامین کودکانه آموزش‌دیده و به‌تدریج مشاهدات عینی در نمایش در ذهن کودک شکل می‌گیرد.

وی درباره اهمیت جشنواره در ارتقای تئاتر کودک و نوجوان گفت: بااینکه سال اول حضور در اردکان بود اما مردم استقبال خیلی خوبی از نمایش‌ها داشتند. 

ترابی اضافه کرد: بااینکه کودکان و نوجوانان با دنیای مجازی و فیلم و انیمیشن ارتباط زیادی دارند اما بی‌شک تئاتر چون ارتباط مستقیم دارد تأثیرگذارتر است و به نظرم وقتی در شهرها و روستاها بدان اهمیت داده شود بی‌شک در ارتقای فرهنگی آن شهر تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این جشنواره برای هنرمندان نیز گفت: یکی از بزرگ‌ترین امتیازات برگزاری جشنواره این است که هنرمندان شهرهای مختلف در کنار هم قرار می‌گیرد و کارهای ‌دیگر را می‌بینند بررسی می‌کنند و در یک فضای رقابتی سالم تبادل‌نظر می‌کنند.بی‌شک ارتباط و تبادلی که هنرمندان شهرهای مختلف برقرار می‌کنند در کیفیت آثار تأثیر بسزایی بگذارد.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار