عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با پانا:

جداول بودجه هفته جاری در کمیسیون تلفیق بررسی می‌‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم مرحله دوم لایحه بودجه به مجلس در هفته جاری گفت جداول ردیف بودجه در هفته جاری در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۲۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جداول بودجه هفته جاری در کمیسیون تلفیق بررسی می‌‌شود

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با پانا درخصوص بررسی تبصره‌های لایحه بودجه اظهار کرد: «مرحله اول لایحه بودجه و تبصره‌های بودجه را در مجلس بررسی کردیم. در این مرحله تبصره‌های بودجه از نظر شورای نگهبان یکسری ایرادتی داشت که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت تا بررسی‌های لازم انجام شود.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس در هفته جاری افزود: «جداول ردیف بودجه در هفته جاری در مجلس بررسی می‌شود تا در عرض یک هفته این جداول در کمیسیون تلفیق نیز مورد بررسی قرار بگیرد. جداول بودجه در صحن اعلام می‌شود و از آنجا که در آن اعداد و ارقام وجود دارد بر روی آن بحث نمی‌شود و فقط بر روی کلیات بودجه بحث‌هایی صورت می‌گیرد.»

وی افزود: «دولت طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، مرحله دوم بودجه که ردیف بودجه است را به مجلس تقدیم می‌کند. در مرحله دوم دولت ردیف بودجه را در کنار تبصره‌ها قرار می‌دهد. چراکه در تبصره‌ها اعداد و ارقام وجود ندارد و اعداد و ارقام در ردیف‌ها قرار دارد. آنچه که در تبصره‌ها وجود دارد، باید در اعداد و ارقام جداول بودجه خود را نشان دهد.»

نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارمندان

کوچکی‌نژاد رقمی حدود 100 هزار میلیار را برای افزایش حقوق کارمندان مناسب دانست و گفت: «ناترازی بودجه در یک بخش مربوط به افزایش حقوق‌ها است که باید بر روی عددی در حدود 100 هزار میلیار تومان توافق کنیم. همچنین بر روی عددهای تبصره‌ها نیز باید افزایش حقوق کارمندان دولت که 20 درصد در نظر گرفته شده، مورد بررسی‌ قرار بگیرد.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ناچیز شمردن ناترازی بودجه درخصوص راهکارهای حل ناترازی بیان کرد: «ناترازی بودجه به شکل مشکل‌ساز وجود ندارد و با ارقام بزرگی سر و کار نداریم. اکنون مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش پیدا کرده و به عدد یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. بخشی از ناترازی را نیز می‌توان از اوراق و بخش‌های دیگر نظیر آن تامین کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار