علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

محقق شدن 4 مولفه مورد نظر رهبری در انتخابات مجلس

شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها سنگ تمام گذاشت

تهران (پانا) - نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به محقق شدن چهار مولفه رهبری در انتخابات 1402 مجلس گفت حداقل نزدیک به ۴۰ کاندیدا برای هر صندوق تایید صلاحیت شدند و هیچکس حتی نمی‌تواند حدس بزند از داخل صندوق‌ها نام چه کسی بیرون خواهد آمد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
محقق شدن 4 مولفه مورد نظر رهبری در انتخابات مجلس

علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به حضور گسترده مردم در روز 22 بهمن ماه بیان کرد: «به حمد خداوند مردم ایران به بلوغ فکری و سیاسی رسیدند. زمانی که می‌بینند دشمن بیش از حد برای یک موضوع فشار ایجاد می‌کند، در می‌یابند که باید فشار دشمن را خنثی کنند. این حضور با عظمت را روز ۲۲ بهمن ماه امسال مشاهده کردیم و تقریبا همه خبرگزاری‌ها و افراد اهل تفکر میزان حضور مردم را نسبت به راهپیمایی سال گذشته حداقل ۲۰ درصد بیشتر پیش‌بینی کردند. این رقم برای کل کشور است و طبیعتا برای بیشتر شهرها این میزان حضور بیشتر بوده است.»

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس گفت: «انتخابات نیز یکی دیگر از این نمونه‌ها است. معتقدم به لطف حضرت حق ان‌شاءالله انتخابات پر شور با حضور گسترده مردم خواهیم داشت. مردم در روز ۱۱ اسفند حماسه‌ای با شکوه را بار دیگر رقم می‌زنند و این حماسه را تمام افراد در هر کجا از جهان نیز خواهند دید.»

علیزاده‌برمی با انتقاد از عملکرد ضعیف رسانه‌ای در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: «یکی از اشکالات بزرگ مجلس یازدهم ضعیف بودن و حتی خیلی پایین‌تر از ضعیف بودن رسانه و اطلاع رسانی عملکرد مجلس یازدهم به ملت بود. رسانه‌های مجلس نتوانستند اقدامات مجلس شورای اسلامی را آنگونه که باید به مردم ایران گزارش دهند، البته مردم برکات این مصوبات را در زندگی خود می‌بینند.»

چهار مولفه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند به واقع فراهم است. بحث امنیت در انتخابات یک عامی است که مسئولان می‌توانند این مسئله را دنبال کنند

برکات مصوبات مجلس یازدهم به مردم در جامعه رسید

وی در توضیح اقدامات مجلس و دستاوردهای آن در این دوره اظهار کرد: «شور و شوقی که در بحث نهضت ملی مسکن شروع شده یکی از مهم‌ترین اقدامات مجلس است. بیش از ۲ میلیون قطعه زمین به طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است. همچنین در بحث نهضت جوانی جمعیت که در حال انجام است از دیگر موضوعات بررسی شده در مجلس بوده است. همچنین بحث دانش‌ بنیان‌ها در مجلس بررسی شد که از ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان ما به بیش از ۱۲ هزار شرکت رسیدیم که فقط بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات داشتند.»

نماینده مردم دامغان با اشاره به اقدامات انجام شده برگرفته از مصوبات صنعتی مجلس در یازدهمین دوره بیان کرد:«۷ هزار کارخانه تعطیل شده در دوران قبل به خط تولید بازگشته است. نرخ بیکاری در کشور تک رقمی شده و در برخی استان‌ها به ۶ رسیده است. این مطالب همگی از برکات قوانین مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است.»

علیزاده‌برمی با تاکید بر نبود کسری بودجه با وجود ناترازی در بودجه کشور گفت: «به لطف خدا بعد از شروع کار مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم چندین سال است که کسری بودجه نداشتیم. این در حالی است که درآمد کشور کاهش و هزینه‌ها افزایش یافته و وضعیت درآمد و هزینه‌ها در بودجه کشور به واقع ناتراز بود. این‌ مساله به موجب زحمتی است که نمایندگان مجلس در این دوره کشیدند.»

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات مجلس تاکید کرد و گفت: «زمانی که دولت کارآمد باشد و عملکرد درستی در زمینه‌های مختلف داشته و مجلس انقلابی باشد در کنار هم هم‌افزا می‌شوند و برکات آن به مردم می‌رسد. اما اینکه مردم چقدر از این موضوعات خبر دارند و تا چه اندازه اطلاع دارند این برکت‌ها از قوانین مصوب شده در مجلس شورای اسلامی است تا به سبب آن در انتخابات مجلس شرکت کنند محقق نشده است. رسانه مجلس در این دوره بسیار ضعیف بود و این نقص باعث اطلاع نداشتن مردم جامعه از مصوبات خوب مجلس شد.»

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایجاد رسانه برای مجلس را نیاز و ضروری برای دوازدهمین دوره مجلس دانست و افزود: «خداوند ان‌شاءالله به نمایندگانی که برای دوره بعدی منتخب می‌شوند توفیق دهد تا این نقیصه را جبران کنند و مردم در یک فضای آرامش فکری بهتری به سر ببرند.»

چهار مولفه اصلی رهبری برای انتخابات محقق شد

علیزاده‌برمی با اشاره به فراهم بودن چهار مولفه رهبری برای انتخابات در بحث امنیت و سلامت در انتخابات اظهار کرد: «چهار مولفه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند به واقع فراهم است. بحث امنیت در انتخابات یک عامی است که مسئولان می‌توانند این مساله را دنبال کنند. فضا و جو حاکم در انتخابات می‌باست جو آرامش بخشی باشد که کار نهادهای مسئول است و یقین دارم که با تمام وجود آن را انجام می‌دهند.»

وی در رابطه با رقابت گسترده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: «در بحث رقابت به لحاظ سلیقه‌های سیاسی و سلیقه‌های اجتماعی و هم به لحاظ حضور افکار مختلف در انتخابات به واقع همگی می‌توانند نماینده داشته باشند و هم می‌توانند شرکت کنند. میزان زحمتی که شورای نگهبان کشید توصیف‌ناپذیر است. اعضای شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها سنگ تمام گذاشتند و حداقل نزدیک به ۴۰ کاندیدا برای هر صندوق تایید صلاحیت شدند. این شاید یک آغاز بسیار عالی برای مجلس باشد.»

نماینده مجلس شورای اسلامی در بررسی موضوع مشارکت و رقابت در انتخبات اسفند ماه مجلس اظهار کرد: «از نظر رقابت فضای انتخابات به واقع رقابتی است و هیچکس حتی نمی‌تواند حدس بزند از داخل صندوق‌ها نام چه کسی بیرون خواهد آمد. میزان حضور اولیه‌ای که مردم داشتند انصافا خوب بوده است. تمام افرادی که می‌توانند در حضور مردم در انتخابات نقش داشته باشند‌ باید تلاش کنند تا مشارکت حداکثری اتفاق بیافتد. ان‌شاءالله مردم نیز در روز انتخابات به پای صندوق‌های رای می‌آیند و حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار