بهشتی‌پور در گفت‌وگو با پانا:

تغییری در سیاست‌های کرملین درباره اوکراین و روابط با اتحادیه اروپا ایجاد نخواهد شد

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت پیروزی پوتین در انتخابات تغییری در سیاست‌های کرملین در قبال اوکراین و روابط با آمریکا و اتحادیه اروپا ایجاد نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تغییری در سیاست‌های کرملین درباره اوکراین و روابط با اتحادیه اروپا ایجاد نخواهد شد

حسن بهشتی‌پور در گفت‌‌و‌گو با پانا در‌خصوص پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، اظهار کرد: «در این انتخابات نیز مانند ادوار گذشته پوتین نامزد اصلی و چند نفر دیگر به عنوان نامزدهای حزب کمونیست و حزب لیبرال دموکرات حضور داشتند.»

وی ضمن اشاره به میزان مشارکت در انتخابات، افزود: «بر اساس اسناد موجود، از ابتدای شکل‌گیری روسیه کنونی میزان مشارکت در هر دوره اعلام شده است اما نکته اینجاست که رأی‌دهندگان باید قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه کارت شرکت در انتخابات را بر اساس محل سکونت خودشان دریافت کنند. به همین جهت در این سیستم رأی‌گیری نمی‌توانند چند ده میلیون تقلب صورت دهند، بلکه میزان مشارکت را از ادوار گذشته تاکنون اعلام کرده‌اند و نمی‌توانند آرای ساختگی به نفع پوتین به صندوق بیاندازند. با توجه به مشارکت بالای 74 درصدی در انتخابات صورت گرفته و بدست آوردن بیش از 84 درصد آراء به نفع پوتین می‌توان گفت او با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه می‌دهد‌.»

وی با بیان اینکه مردم روسیه بر فرد‌گرایی و مرکزگرایی تأکید دارند، گفت: «توجه کنید که در زمان تزارها، بلشویک‌ها و حتی در شرایط کنونی فردگرایی یکی از عناصر مهم انتخابات در روسیه بوده است و اساساً مردم این کشور به جمع‌گرایی نگاه چندانی ندارند. از سوی دیگر مرکزگرایی به این معناست که حرف اول و آخر در مسکو زده می‌شود که این دو مؤلفه باعث تاثیرگذاری بر انتخابات است.»

بهشتی‌پور تاکید کرد: «دلیل اینکه اتحادیه اروپا در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آن را به تندی نقد می‌کند، ریشه در درگیری غرب با روسیه بر سر پرونده اوکراین دارد.»

این تحلیلگر مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: «پیروزی پوتین در انتخابات تغییری در سیاست‌های کرملین در قبال اوکراین و روابط با آمریکا و اتحادیه اروپا ایجاد نخواهد کرد. به نظر می‌رسد که پوتین به دنبال تغییر روش غرب به جای تغییر روش کرملین است اما باید توجه داشته باشیم که تاکنون هیچ جایگزینی برای خود در نظر نگرفته و به افکار عمومی القا می‌کند که او تقویت‌کننده روسیه خواهد بود.»

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC) گزارش داد که انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی با بیش از ۸۷ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود.

پوتین نتایج اولیه را به عنوان نشانه‌ای از «اعتماد و امید» به او ستود و گفت: البته، ما وظایف زیادی در پیش داریم. اما من می‌خواهم برای همه روشن کنم: زمانی که ما محکم ایستادیم، هیچ کس نتوانست ما را بترساند، اراده و وجدان ما را سرکوب کند. آنها در گذشته شکست خوردند و در آینده نیز شکست خواهند خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار