معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی در مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از اضلاع مهم تربیت را، فضای غیررسمی دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
 ضرورت استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی در مدارس

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان گروه‌های جهادی و تربیتی ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی اظهار کرد: در ابتدای صحبت‌های خود از جامعه مردمی برای حضور و مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم زیرا اتفاق خوب و مطلوبی برای کشورمان ایران رقم خورد.

وی افزود: یکی از اضلاع مهم تربیت، فضای غیررسمی است. برای شکل‌گیری تربیت باید در فضای غیررسمی و با حضور دانش آموز همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی، فعالیت کنیم.

پورثانی ادامه داد: شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است. سند انتظار دولت و سند تحول بنیادین به عنوان دکترین وزارت آموزش و پرورش، تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تحقق ساحت سیاسی اجتماعی و مشارکت دانش آموزان دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ایجاد ارتباط معنادار بین مدرسه و مسجد عنوان کرد: پوستر هفته امور تربیتی امسال با حضور دانش‌آموزان در مسجد رونمایی شد؛ هدف ما از انجام این اقدام، این بود که تاکید کنیم تربیت از مسجد و ارتباط مسجد و مدرسه و در فضاهایی که نیروهای مردمی حضور دارند، شکل می‌گیرد.

وی با طرح این سوال که چرا افراد در سیستم اداری، وارد فضای بروکراسی می‌شوند اضافه کرد: باید دریابیم که چرا با تغییر دولت و تفکر اتفاق خوبی در کف میدان رخ نمی دهد این اتفاق باید توسط مسئولان رقم بخورد افراد با گرفتن مسئولیت هم باید بتوانند فضا را تغییر دهند.

پورثانی گفت: ریل نادرست فضای بروکراسی باید اصلاح شود چراکه این امر بزرگترین آسیب در یک سیستم است؛ نیروی مردمی و انقلابی، دقیقا شب عملیات به داد انقلاب می‌رسد! باید کاری کنیم نیروی انقلابی که می‌خواهد وارد مدرسه شود، دغدغه فضا نداشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۱۲ هزار مدرسه، ۳۰۰ اردوگاه و ۱۱۰۰ کانون فرهنگی تربیتی داریم که می‌توان این فضاها را برای استفاده نیروهای جهادی درنظر گرفت.

پورثانی افزود: تلاش داریم یک قانون تحولی برای معاونت پرورشی و فرهنگی تدوین کنیم تا مدرسه‌ای از حضور نیروهای مردمی و جهادی خالی نباشد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم زمینه بسترسازی ورود نیروهای جهادی را به آموزش و پرورش تسریع ببخشیم تا بتوان از ظرفیت این نیروها در انجام فعالیت‌های آموزش و پرورش بهره بگیریم.

براساس این گزارش، هر یک از گروه‌های جهادی به بیان نکات و دغدغه‌های خود در این جلسه پرداختند.

در این نشست از پوستر جشنواره کارینو ویژه مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز با حضور نمایندگان نیروهای جهادی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار