رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

تربیت نسل آینده مشارکت تمام ارکان را می‌طلبد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند ماموریت سنگین و حساس خود در تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی را انجام دهد و این امر مشارکت و عزم جدی همه ارکان جامعه را می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسل آینده مشارکت تمام ارکان را می‌طلبد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در شکل‌گیری باورها، مهارت‌ها و شخصیت دانش‌آموزان تاثیر عمیقی دارد و موجب تعالی و پیشرفت کشور می‌شود، گفت: آینده جوامع را در آیینه مدرسه می‌بینیم. در کشور ما نیز عامل نیروی انسانی (معلم)، عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر آینده بهتری را برای دانش‌آموزان و نسل آینده می‌خواهیم باید به بحث تعلیم و تربیت آن‌ها نیز توجه کنیم و در همین راستا شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه قوی، ایران قوی» نامگذاری شده است. با این نگرش در آموزش و پرورش، معتقدیم که باید همه ارکان تعلیم و تربیت در این موضوع سهیم باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: ضرورت دارد که خانه، مدرسه، رسانه و جامعه با هم‌افزایی و همگرایی و با به‌کارگیری ادبیات مشترک در این زمینه فعال شوند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ماموریت سنگین و حساس خود در تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی و دانش‌آموزان با برجستگی‌های علمی، فکری و اعتقادی را نمی‌تواند به تنهایی انجام دهد و مدیریت تربیت قریب به ۱۷ میلیون دانش‌آموز با همه اوصافی که مدنظر داریم به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید. بنابراین مشارکت و عزم جدی همه ارکان جامعه را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: در نگاه دولت سیزدهم، سیاست‌های مقام عالی وزارت و در سند تحول آموزش و پرورش بر موضوع مشارکت تاکید شده و خانواده‌ها، معلمین و دانش‌آموزان و همه گروه‌های تربیتی و جهادی و عوامل سهیم باید در بحث آموزش و تربیت مشارکت و حضور داشته باشند.

محمودزاده ادامه داد: برای اینکه مدرسه به جایگاه مطلوب خود دست یابد و سند تحول بنیادین محقق شود، ضرورت دارد به مشارکت‌های اجتماعی و معلمین و نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه تربیتی توجه شود و ضمن توجه به بُعد سخت‌افزاری، بُعد نرم‌افزاری و مسائل تربیتی مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار