معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:

تربیت‌ رکن اساسی آموزش و پرورش است

پاسخگویی به نیازهای ایدئولوژیک دانش‌آموزان، مهمترین رسالت شورای تربیتی مدرسه

بیرجند (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ترببیت اسلامی به‌عنوان اساسی‌ترین رکن آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول یاد کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت‌ رکن اساسی آموزش و پرورش است

علی سرزهی، در گردهمایی مشاوران، معاونین و مربیان پرورشی شهرستان زیرکوه، اظهار کرد: تربیت بر آموزش، مهارت، اقتصاد و ساحت های زیستی و بدنی ارجحیت دارد.

وی، با بیان این مطلب که همه ارکان مدرسه در تربیت دانش آموزان مسئول هستند، عنوان کرد: معاونان و مربیان پرورشی در واقع راهبران تربیتی مدارس به شمار می روند؛راهبرانی که بر اصول و شگردهای تربیتی اسلام و قرآن اشراف دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به محوریت مسأله تربیت در تمامی ۶ ساحت سند تحول بنیادین، تأکید کرد: وظیفه شورای تربیتی مدرسه، صیانت از فکر، اندیشه و هویت دانش آموزان و پاسخگویی به نیازهای ایدئولوژیک و شبهات ایشان در عرصه های مختلف علمی، عقیدتی، سیاسی و اقتصادی است.

وی، مقابله با انحرافات فکری و عقیدتی به شیوه اقناعی و هنرمندانه را از دیگر وظایف شورای تربیتی مدرسه برشمرد و عنوان کرد: دشمنان اسلام و قرآن، فتنه ها را به براساس و میزان غفلت ما از هویت اسلامی، باورهای دینی و شخصیت اجتماعی آینده سازان انقلاب طراحی و عملیاتی می کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، خطاب به مشاوران، معاونین و مربیان پرورشی حاضر در این گردهمایی ادامه داد: رسالت نظام تعلیم و تربیت انسان سازی و رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی آماده سازی دانش آموزان برای حضور در آزمون سراسری را هدفی جزعی در دوره دوم متوسطه دانست و افزود: بر مبنای سند تحول بنیادین، تنها مسیر انسان سازی، صراط مستقیمی است که خداوند متعال در شریعت اسلام ناب محمدی ترسیم نموده و توسط قرآن کریم تبیین فرموده است.

به گفته سرزهی، خردورزی، ایمان، امید، نشاط و هویت پنج هدف برنامه فراگیر پرورشی در مدارس هستند که شرط لازم برای تحقق این ۵ هدف، مشارکت و تعامل تمامی ارکان مدرسه با مشاور، معاون و مربی پرورشی است.

شایان ذکر است بازدید از مدارس، نمایشگاه قرآنی، حضور در جشن ارتقای یادگیری قرآن دانش آموزان پایه سوم زیرکوه، تجدید میثاق با شهدای شهرستان زیرکوه و افتتاح نمایشگاه قرآنی شهر زیرکوه از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه در هفته گرامی داشت قرآن، نماز و عترت بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار