در گفت و گو با پانا

پیام دهکردی: برای شبیه شدن به کارآکتر نقشم در گاندو 25 کیلو وزن اضافه کردم

تهران (پانا)-بازیگر سریال تلویزیونی «گاندو» می‌گوید برای اینکه به هیبت و هیکل مدنظر نقشش در سریال «گاندو» نزدیک شود مجبور شد ۲۵ کیلوگرم وزن اضافه کند.

کد مطلب: ۹۲۶۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام دهکردی: برای شبیه شدن به کارآکتر نقشم  در گاندو 25 کیلو  وزن اضافه کردم

سریال «گاندو» که این شب‌ها آخرین قسمت‌های آن از شبکه سه تلویزیون پخش می‌شود، یکی از مجموعه‌های پربیننده سال است که توانست نگاه بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کند. شخصیت اصلی داستان گاندو را پیام دهکردی بازیگر خوش‌صدای ایرانی بازی می‌کند که در نقش «مایکل هاشمیان» یک جاسوس دوتابعیتی ظاهر شده است. گفته می‌شود «مایکل هاشمیان» همان «جیسون رضاییان» شهروند ایرانی - امریکایی است که در سال‌های 93-94 به جرم جاسوسی دستگیر و محاکمه شده است.

مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار، تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و با همکاری موسسه شهید آوینی تولید شده و نویسندگی آن را آرش قادری بر عهده داشته است.

پیام دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره شخصیت مایکل در این سریال گفت: این مجموعه کاری در فضای امنیتی و ضدجاسوسی بود و بخشی از آن در مورد جاسوس‌هایی است که در ایران فعالیت می‌کردند. من در این سریال نقش «مایکل هاشمیان» یا همان «جیسون رضائیان» معروف را بازی می‌کنم. این فرد برای مردم ما شناخته شده است، او از همان زمانی که دستگیر شد از طریق رسانه‌ها خیلی مطرح شد و تا سال ۹۴-۹۵ هم سرخط خبر‌ها بود.

این بازیگر درباره چالش‌های ایفای این نقش می‌گوید: نقش پیچیده‌ای را به‌عهده داشتم که جای کار فراوانی داشت و برای آن زحمت زیادی کشیدم. همکاری با جواد افشار عزیز و گروهش را خیلی دوست داشتم و همین موضوع بهانه‌ای شد تا همکاری با آن‌ها را شروع کنم.

«گاندو» منحصر به فرد ساخته شده است
دهکردی در پاسخ به این سوال که سریال «گاندو» تا چه میزان توانسته حقیقت را در مورد نیروهای امنیتی و مسائل جاسوسی بیان کند، گفت: فکر می‌کنم تنها 10 درصد از توانایی‌های نیروهای امنیتی را توانستیم در این سریال نشان دهیم.

وی ادامه داد: کمتر فیلم و سریالی در ژانر «گاندو» به این خوبی دیده شده است، مردم مشتاقانه این سریال را دنبال می‌کنند و اگر فرصتی دست دهد از ما چیزهایی می‌پرسند؛ سوالاتی مثل اینکه چرا تیم اطلاعاتی فیلم این همه جوان است. خب، واقعیت همین است. همه کسانی که در این فضا کار می‌کنند سنین کمی دارند و اکثرشان نخبه هستند و حتی به چند زبان زنده دنیا می‌توانند صحبت کنند.


دهکردی درباره رابطه پشت‌ صحنه بازیگران تیم امنیتی سریال «گاندو» توضیح داد: تیم امنیتی رابطه بسیار خوبی داشتند و همین موضوع باعث ارتباط خوب آن‌ها در جلوی دوربین شد. تمام بازیگران این تیم تجربه بازی در تئاتر، سینما یا تلویزیون داشته‌اند و واقعا با استعدادند.

برای این نقش 25 کیلو وزن اضافه کردم

بازیگر سریال «مدار صفر درجه» با اشاره به سختی‌هایی که برای نزدیک کردن بازی خود به شخصیت جیسون رضاییان متحمل شده است گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو بودم نامتناسب بودن وزنم با وزن شخصیت موردنظر بود. برای رسیدن به ظاهر مطلوب به ناچار 25 کیلو وزن اضافه کردم و حالا که ضبط تمام شده درگیر کم کردن وزنم هستم و این کار بسیار سخت است.

برای گویشم در این سریال مربی زبان گرفتم

دهکردی درباره گویش خود در این سریال تصریح کرد: برای نزدیک شدن به نحوه صحبت کردن این شخصیت مدت زیادی با جواد افشار در این مورد صحبت کردیم. مایکل باید فارسی را با لهجه انگلیسی صحبت کند و لحظاتی که انگلیسی حرف می‌زند باید انگلیسی‌اش لهجه اصیل داشته باشد. در نهایت با یک مربی زبان مشغول آموزش شدم که او بسیار تلاش کرد تا لهجه این شخص باورپذیر و واقعی باشد.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانم نقش را خوب بازی کنم زحمت‌های فراوانی کشیدم و حالا از خودم راضیم. کلا صفر تا صد بازی در نقش «جیسون رضاییان» سخت بود، چون نمی‌خواستیم همه چیز را از روی «جیسون رضاییان» کپی کنیم. فکر می‌کنم شخصیت مستند جیسون رضاییان نمی‌توانست جذابیت خاصی داشته باشد پس تمام تلاشمان را کردیم تا از لحاظ نمایشی آن را جذاب دربیاوریم و در این حال، اشاراتی هم به واقعیت او داشته باشیم. این شخص اوایل آمدنش به ایران زندگی مشابه همینی که در سریال نشان دادیم داشته است.

این بازیگر درباره آشنایی‌اش با شخصیت «جیسون رضاییان» گفت: یکی از علاقه‌مندی‌هایم در زندگی مطالعه در مبحث فلسفه، جامعهشناسی، عرفان و روانشناسی است برای همین سال 93 قبل از اینکه این پرونده اتفاق بیفتد پیگیر این شخصیت بودم و امسال به‌ خاطر این نقش خیلی جزئی‌تر به آن پرداختم.

جیسون رضاییان واقعی


دهکردی زمان حاضر را برای ساخت سریالی از پرونده جاسوسی سال 93 اندکی دیر عنوان کرد و گفت: به‌نظرم باید سال‌ها پیش این موضوع را به تصویر می‌کشیدند اما این اتفاق الان افتاد و باز هم جای شکرش باقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار