آغاز برداشت گیلاس از باغات شهرستان ملارد

ملارد(پانا)- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از آغاز برداشت گیلاس مرغوب در بیش از 3 هزار و پانصد و پنجاه هکتار از باغات شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت گیلاس از باغات شهرستان ملارد

اسماعیل صارمی افزود: شهرستان ملارد به دلیل آب و هوای مناسبی که داراست از گذشته محل مناسبی برای تولید محصولات سر درختی همانند گیلاس و زردآلو بوده، بگونه ای که تولید سالیانه گیلاس در باغات استان تهران بیش از 2 هزار و هفتاد تن از نوع گیلاس‌های مرغوب تک دانه و سیاه مشهدی است.

او افزود: متوسط تولید گیلاس در هر هکتار در استان تهران 12 تن می باشد که کشاورزان ملاردی موفق شده اند با اجرای طرح‌های مدیریت تولید و مصرف بهینه اب این میزان را به 14 تن تولید در هر هکتار افزایش دهند.

فرماندار ملارد هم در سخنانی با اشاره به اینکه دولت برای مصرف بهینه آب و اجرای طرح آبیاری تحت فشار درباغات به هر باغدار به ازای هر هکتار 130 میلیون ریال تسهیلات حمایتی بلاعوض پرداخت می کند افزود: با توجه به استقبال خوب باغداران از اجرای این طرح هم اکنون باغاتی که از این روش آبیاری استفاده کرده اند حداقل با یک سوم آب مصرفی در باغات میزان گیلاس تولیدی دوتن بیشتر از استاندارد تولیدی استان تهران در زمینه گیلاس بوده است .

توکلی گفت: بیش از 3 هزار و پانصد و پنجاه هکتار باغ در شهرستان ملارد وجود دارد که بطور متناوب در اکثر این باغات برداشت گیلاس وجود دارد اما علاوه بر این باغات 260 هکتار از باغات این شهرستان بطور اختصاصی در زمینه تولید گیلاس فعالیت دارند.

/خبرنگار:مرتضی صفرنژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار