شور کارآفرین قمی برای شیرین کردن کام مردم

قم (پانا)- محسن مهران قناد کارآفرین نمونه قمی با اراده‌ای که نه‌ تنها کام مردم شهرش را شیرین می‌کند بلکه با کارآفرینی، زندگی کارگرهایش را هم شیرین کرده است.

کد مطلب: ۸۵۵۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
شور کارآفرین قمی برای شیرین کردن کام مردم

محسن مهران، کارآفرین موفق قمی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بعدازاینکه پدرم دیگر توان کارکردن در شغل سخت آجرپزی را از دست داد، با دیدن نگرانی‌های پدر و مادرم تصمیم گرفتم اشک را از چشمان مضطرب پدرم که دچار آب‌مروارید هم شده بود پاک‌کنم.
وی افزود: وقتی به‌عنوان کارگر قنادی مشغول به کار شدم توانستم کمی از غم سنگین نداشتن‌ها و نتوانستن‌های خانواده ۶ نفری‌مان را کم کنم.
این کارآفرین موفق بابیان اینکه هزینه‌های سنگین بیماری تنفسی پدر باعث شد به فکر استقلال شغلی بیفتد گفت: در سال ۸۰ یک کارگاه شیرینی‌پزی به‌صورت مستقل راه‌اندازی کردم که مقدمه پیشرفت امروزم شد.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه و کارآفرینی به امکانات بیشتری نیاز داشت گفت: در دو مرحله ۱۴ میلیون تومان وام اشتغال کمیته امداد را دریافت کردم و با بزرگ‌تر کردن کارگاه، تجهیزات جدید خریداری و به لطف خدا چند نفر نیروی کار هم استخدام کردم.
محسن مهران از آرزوهای دیرینه‌اش برای داشتن یک کارگاه بزرگ شیرینی‌پزی به نام شیرینی " مهران " یاد می‌کند و می‌گوید: برای تحقق این رؤیا و باهدف ایجاد اشتغال در روستا، با پس‌انداز موجود و تسهیلاتی که دریافت کردم، زمین ۵۰۰ متری در روستای مبارک‌آباد قم خریداری و ساختمان کارگاه را بنا کردم که همین ساختمان امروز بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارد.
وی علاقه فراوانش به جوانان زحمتکش روستایی را بیان می‌کند و می‌گوید: ایجاد اشتغال برای قشر جوان برایم خیلی باارزش است و به همین علت نیروهای خود را از جوانان نیازمند روستایی گزینش کردم.
محسن مهران بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵ نفر در کارگاه او کار می‌کنند گفت: از درآمد کارم حدود ۴۰ میلیون تومان به کارگران شیرینی‌پزی حقوق می‌دهم و بیش از ۱۰ میلیون تومان درآمد ماهانه خودم است.
کارآفرین موفق استان قم افزود: با پیشرفت کارم، یک کارگاه شیرینی‌پزی دیگر هم در شهر قنوات قم راه‌اندازی کردم و هم‌اکنون در نوبت دریافت تسهیلات ۱۴۵ میلیون تومانی اشتغال پایدار روستایی صندوق توسعه ملی هستم.
وی حمایت بیشتر مسئولان مربوطه را برای توسعه کسب‌وکارش و کارآفرینی برای جوانان روستایی خواستار شد و گفت: اگر سازمان‌ها و بانک‌های عامل برای پرداخت وام سخت‌گیری نکنند در خط تولید جدید برای ۱۵ نفر دیگر اشتغال ایجاد می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار