در نشست کارگروه تخصصی امور زنان و خانواده آذربایجان شرقی مطرح شد:

پرداخت تسهیلات به یک هزار و422 زن کار آفرین/رتبه16در ازدواج و14در طلاق

مدیر صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات به یک هزار و422 زن کار آفرین در استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۱۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان در نشست کارگروه تخصصی امور زنان و خانواده استان گفت: از سال 91 تا کنون یک هزار و 422 مورد تسهیلات به زنان کارآفرین استان توسط این صندوق پرداخت شده است که با پرداخت این تسهیلات برای یک هزار و 709 نفر اشتغال ایجاد شده است.

علیرضا آخوندزاده افزود: تسهیلات اشتغال کارآفرینی و کارفرمایی این صندوق تا سقف یک میلیارد ریال با اقساط 60 ماهه و دوره تنفس 6 ماهه پرداخت می شود و تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون ریال با نرخ کارمزد 4 درصد و دوره اقساط سه ساله پرداخت می شود.

49.33 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: در راستای توسعه نقش زنان در استان تنظیم و تکمیل اطلس زنان و خانواده استان و اجرای سند توسعه زنان و خانواده استان در دستور کار است.

پروین اشراقی در خصوص آمار اشتغال زنان استان، اظهار داشت: بر اساس آمار سال 94 در استان نرخ مشارکت اقتصادی14.6 درصد بوده که نسبت به کشور وضعیت مطلوبی را داریم و نرخ اشتغال 91.1 درصد و نرخ بیکاری 8.9 است.

وی همچنین نقش اساسی زنان در توسعه جامعه‌ را یاد آور شد و ادامه داد: در حال حاضر 726 نفر زن کار‌آفرین و 118 هزار نفر زن سرپرست خانوار در استان داریم و 24 واحد صنعتی، 123 سازمان مردم نهاد و 37 صندوق اعتبارات خرد روستایی و عشایری استان با مدیریت زنان اداره می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در بحث نرخ ولادت استان آذربایجان‌شرقی رتبه 21 را در کشور داشته و نرخ فوت ثبت شده رتبه سوم را دارد و در نرخ ازدواج رتبه 16 و در نرخ طلاق رتبه 14 را دارد.

ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به 9 هزار نفر از زنان استان

مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته 9 هزار و 122 نفر از زنان و دختران استان در 63 حرفه در مراکز فنی و حرفه ای استان آموزش دیدند.

یعقوب نماینده ادامه داد: در تمامی مراکز دولتی و 558 آموزشگاه آزاد جهت آموزش دوره های مورد نیاز بانوان ارائه می شود.

وی با اشاره به برگزاری المپیادهای مهارت فنی گفت: در سال گذشته 181 نفر از بانوان در بخش استانی این المپیاد شرکت کردند که از این تعداد 13 نفر پذیرفته شدند و یک نفر نیز به مسابقات کشوری اعزام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار