معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران:

طرح کوا در ۱۰۰۰ مدرسه در کشور اجرا شد

اردبیل (پانا) - معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پروژه کودک و اینترنت تحت عنوان کوا با هدف آگاهی‌رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی در سال گذشته در یک هزار مدرسه در سطح کشور اجرا شد.

کد مطلب: ۸۴۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح کوا در ۱۰۰۰ مدرسه در کشور اجرا شد

سیدهادی سجادی در همایش تبیین اهمیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات که با حضور مسئولان و فعالان استانی در این حوزه در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برگزار شد، اظهارداشت: تقسیم کار و تبیین ماموریت و نقش دستگاه‌ها و نهادها گام نخست در ایجاد و دسترسی به امنیت شبکه بوده و انتظار می‌رود در این حوزه اقدامات لازم به عمل آید .

وی با اشاره به تقسیم کار انجام شده در این حوزه افزود: در این زمینه هماهنگی بین نهادها بعد از تقسیم کار انجام شده و اختلافی وجود ندارد و تمامی دستگاه‌های براساس نظامی یکپارچه با یکدیگر تعامل و همکاری دارند .

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی را مهمترین نظامی دانست که اخیرا مشخص شده است و گفت: در این نظام دستگاه‌هایی نظیر پلیس فتا، حرکت مدیریت راهبردی افتا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز ماهر، پدافند غیرعامل و برخی نهادهای دیگر براساس تصویب و ابلاغ شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کنند .

سجادی در مورد فعالیت مراکز آپا تصریح کرد:‌ تاکنون ۳۵ مرکز آپا در کشور فعال شده و ۱۰۰ ایده را به مرحله تولید رسانده‌اند که وظیفه نخست این مراکز آگاهی‌رسانی بوده و باید دوره‌های آموزشی اطلاع‌رسانی جامع در زمینه امنیت شبکه با همکاری ادارات استانی برگزار کنند .

وی افزود: پروژه کودک و اینترنت تحت عنوان کوا با هدف آگاهی‌رسانی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی و تهدیدات عمومی اجرا می‌شود که این طرح در سال گذشته در یک هزار مدرسه در سطح کشور اجرا شد و به شکل وسیع‌تری در آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود .

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر تقویت شرکت‌های خصوصی در حوزه امنیت شبکه و توانمندسازی این شرکت‌ها گفت: با فعالیت مرکز آپا که با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص فعال بوده در استان اردبیل پنج سامانه در حد ملی و یک سیستم عامل بومی تولید شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار