مدیرکل پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش: بازی از عوامل مهم رشد و یادگیری کودکان است

تهران (پانا) - مدیر‌کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش، بازی را از عوامل مهم رشد، یادگیری و تکامل هویت کودکان دانست و تاکید کرد نوشت‌افزارها در دوره پیش‌دبستانی ابزار ترسیم تخیلات و تولیدات کودکان است و آنها را با دنیای جدید خلق اثر آشنا می‌کند.

کد مطلب: ۸۴۶۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش: بازی از عوامل مهم رشد و یادگیری کودکان است

به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، رخساره فضلی به برگزاری ششمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی «ایران نوشت» اشاره کرد و گفت: «بازی به شیوه‌های مختلف و در محیط‌های متنوع، در فضاهای بسته و باز به روش فردی و گروهی، انجام می‌شود و برای کودکان عین زندگی و به عبارتی بازی زندگی است.»

او ادامه داد: «بازی فرصت‌هایی را برای کودکان فراهم می‌کند که در حین انجام فعالیت‌های جذاب و خودانگیخته، با کشف کردن، خلق کردن، عمل کردن و به کارگیری قدرت تخیل یاد بگیرند و از یادگیری خود لذت ببرند.»

فضلی افزود: «بازی می‌تواند شرایط محیطی حمایت کننده را برای رشد همه‌جانبه کودکان فراهم کند. کودکان با بازی، خود و محیط پیرامونی را بهتر می‌شناسند. نحوه مواجهه با ابهام را می‌آموزند و مهارت‌های اساسی را کسب می‌کنند. از این رو بازی می‌تواند اشتیاق کودکان را برای دانستن، یادگیری و تفکر افزایش دهد. نوشت‌افزارها در دوره پیش دبستانی ابزار ترسیم تخیلات و تولیدات کودکان است و آنها را با دنیای جدید خلق اثر آشنا می‌کند. بر این مبنا نوشت افزارها و اسباب‌بازی‌ها یکی از موثرترین ابزارهای رشد و تکوین هویت کودکان است.»

مدیر‌کل دفتر آموزش پیش‌دبستانی از والدین خواست در انتخاب اسباب‌بازی و تصاویر لباس و نوشت‌افزارهای کودکان بیش از پیش دقت کنند و اسباب‌بازی‌هایی را در کودکان خود قرار دهند که با جذابیت و علاقه کودکان به آنها، باعث شود کودکان فکر کنند، تحمل کنند، با ابهام مواجه شوند و مهارت‌های فیزیکی حرکتی کودکان را بهبود دهد، مهارت حل مساله و کارگروهی را تقویت و به شکل‌گیری شخصیت کودکان کمک کند.»

او گفت: «بهترین نمونه‌های وسایل بازی و نوشت‌افزارها در ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی «ایران نوشت» در کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب ارائه شده است. والدین می‌توانند تا دوم شهریور با تهیه نوشت افزار و اسباب‌بازی‌های فکری ایرانی، علاوه بر شکل‌دهی به شخصیت و هویت کودکان از کالای ایرانی نیز حمایت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار