آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از 2 تیرماه

تبریز (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از آغاز پیش ثبت نام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش دبستان از طریق سامانه سناد از تاریخ 19 خرداد و آغاز رسمی فعالیت پایگاه‌های سنجش از دوم تیر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۷۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از 2 تیرماه

مریم خوشبخت هدف اصلی اجرای برنامه سنجش در سطح پیش دبستانی را پیاده کردن مداخلات آموزشی بهنگام برای نوآموزان مشکل دار عنوان کرد و گفت: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان و.... از دیگر اهداف این طرح هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال 75 هزار دانش آموز استان، در این طرح سنجش می شوند،اظهارکرد:46 پایگاه سنجش سلامت در مناطق مختلف آذربایجانشرقی برای اجرای این طرح مهیا شده است که تبریز با 13 پایگاه، مراغه و مرند هر کدام با 2 پایگاه بیشترین تعداد پایگاه سنجش سلامت را دارا هستند.

وی ادامه داد: در این راستا طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، 40 هزار دانش آموزکلاس اولی و 35 هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان را در استان مورد سنجش قرار خواهد داد.

رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: آذربایجانشرقی سال گذشته با کمتر از نیم درصد بازمانده از سنجش سلامت دانش آموزان جزو پیشتازان در کشور بود.

مریم خوشبخت در خصوص روند سنجش سلامت نوآموزان گفت: امسال برای سومین سال طرح سنجش سامانه ای صورت گرفته و اولیا پس از ثبت نام در سامانه سناد از سامانه سنجش اخذ نوبت می کنند و سپس نوآموز به همراه اولیاء در زمان تعیین شده به پایگاه مراجعه و در حیطه های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان از آغاز پیش ثبت نام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش دبستان از طریق سامانه سناد و سنجش از تاریخ 19 خرداد و آغاز رسمی فعالیت پایگاههای سنجش از دوم تیر ماه خبر داد.

مریم خوشبخت با بیان این که هزینه سنجش برای هر نوآموز 25 هزار تومان است، تصریح کرد: سنجش سلامت مختلف از جمله ارزیابی استعداد تحصیلی، شنوایی، گفتاری، بینایی، دید و رنگ، قد و وزن، تعیین بی ام آی ومعاینات بالینی و پزشکی انجام می گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان ادامه داد: درپایگاه های اولیه چنانچه در سنجش مورد مشکوکی تشخیص داده شد نوآموز جهت ارزیابی دقیق به پایگاه های تخصصی معرفی می شوند و اگر متخصصین پایگاه های تخصصی، نوآموز را مشکل دار تشخیص دادندجهت دریافت خدمات آموزشی ویژه، نوآموزان را به مدارس و یا مراکز ویژه معرفی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار