مدیر آموزش و پرورش خنداب به پانا خبر داد:

آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 10 تیرماه در خنداب

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خنداب گفت: بخشنامه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به مدارس ابلاغ شده و این طرح از دهم تیرماه سالجاری در پایگاه های سنجش اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۳۵۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد رحمتی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، افزود: تمام خانواده هایی که فرزند 6سال تمام دارند در زمان مراجعه به مدارس برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی برای سنجش سلامت به نزدیکرین پایگاه سنجش معرفی می شوند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده هایی که فرزندان پنج سال تمام دارند نیز از پایان مردادماه می توانند یک سال زودتر سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خنداب با بیان اینکه هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان 20 هزار تومان است، اظهار داشت: در پایگاه های سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.

رحمتی بیان کرد: چنانچه نوآموزی در سنجش سلامت مشکلی نداشت، روند ثبت نامش انجام خواهد شد ولی اگر دارای ابهام بود، برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می شود که انجام این تست ها نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه ای با موضوع جاماندگان از سنجش بدو ورود به دبستان اضافه کرد: سال گذشته، تعدادی از نوآموزان بدون مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت در مدارس حضور پیدا کردند و به دلیل اینکه این دانش آموزان از مدرسه و سوابق تحصیلی جا نمانند، اجازه دادیم در مدرسه تحصیل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار