‌کتاب‌های «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» و «تاب‌آوری»‌ رونمایی شد

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از کتاب‌های «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» و «تاب‌آوری»، با حضور فعالان و دغدغه‌مندان حوزه نوجوان و همچنین دوست‌داران کتاب‌ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
‌کتاب‌های «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» و «تاب‌آوری»‌ رونمایی شد

این دو کتاب، نخستین کتاب‌های به چاپ رسیده از مجموعه 48 جلدی «نوجوانه» است و انتشارات منادی تربیت به زودی سایر کتاب‌های این مجموعه را نیز که شامل عناوین زیر است، ‌به چاپ خواهد رساند.

مهارت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، مهارت تفکر انتقادی، مهارت تفکر خلاقانه، مهارت خودآگاهی، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، مهارت همدلی، مهارت برقراری ارتباط موثر، مهارت روابط بین فردی، مهارت مدیریت هیجانات، مهارت مدیریت استرس، مهارت کارگروهی، مهارت تحصیلی، مهارت مدیریت مالی و اقتصادی، مهارت سبک زندگی در دنیای مجازی از دیگر عناوین این مجموعه هستند.

میرسبحان سادات، مدیر اجرایِ طرح مجموعه کتاب‌های نوجوانه، ‌هدف از انتشار این مجموعه 48 جلدی را آموزش مهارت‌‌های زندگی به نوجوانان، دانست و در ادامه در رابطه با کتاب «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» که به قلم خودش به چاپ رسیده، افزود: در این کتاب به دنبال آشنایی با تغییرات و نیازهای دوران نوجوانی هستیم.

او به سابقه 15 ساله فعالیت خود در حوزه  نوجوان‌ اشاره ‌و ضعف‌های ارتباطی مربیان و نوجوانان را دلیلی بر ضرورت چاپ این کتاب‌ عنوان کرد.

سادات از اهمیت بررسی‌ نوجوانی به‌عنوان دوره‌ای ویژه یاد کرد و افزود: با توجه به موضوعات مختلف دوره نوجوانی و سبک زندگی آنان، قصد پر کردن خلأهای زندگی آنان را داشتیم. 

وی ادامه داد: با انتشار این کتاب، تلاش داریم دوره نوجوانی را به والدین و مربیان معرفی کنیم. این دوره، دوره تغییرها و تبدیل‌هاست باید با درک دوره نوجوانی و حمایت والدین  و مربیان‌‌، نوجوانان را کمک کنیم تا با کمترین آسیب وارد دوره جوانی شوند. 

سادات درباره دومین کتاب از مجموعه نوجوانه که با موضوع تاب‌آوری است اشاره کرد و گفت: تاب‌آوری یک مهارت لازم برای نوجوان امروزی است‌. 

آمنه بابائی یکی دیگر از نویسندگان کتاب «‌تاب‌آوری» نیز در این مراسم با‌ اشاره به اهیمت فعالیت در حوزه نوجوان، در رابطه با ضرورت انتشار  کتاب تاب‌آوریِ نوجوان، به خلأ موجود در این زمینه اشاره ‌و اظهار‌ امیدواری کرد‌ که انتشار این کتاب بتواند تا حدودی پاسخگوی‌‌ نیازهای نوجوانان امروز بوده و همچنین برای کارهای بومی‌ و مبتنی بر فرهنگ در حوزه ارتقای مهارت تاب‌آوری، شروعی موثر  باشد.

‌مخاطبان اصلی کتاب‌های این مجموعه والدین و مربیان نوجوان بوده و کتاب‌های کار ویژه مربی نیز در راستای مجهز کردن مربیان به فعالیت‌‌های عملی و کاربردی به‌زودی منتشر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار