مسابقه موشک آبی پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم (ع) قوچان برگزار می‌شود

قوچان (پانا)- مسابقه موشک آبی میان دانش‌آموزان قوچانی به همت پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم (ع) این شهر برگزار می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
مسابقه موشک آبی پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم (ع) قوچان برگزار می‌شود

مربی پرورشی دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان درباره این مسابقه گفت: این مسابقه به منظور ایجاد بستری مناسب برای ایجاد خلاقیت و نوآوری و فراهم اوردن زمینه های رشد پژوهشی و فکری دانش آموزان برگزار می شود. موشک آبی یکی از انواع موشک ها می باشد که سوخت آن آب و هوای فشرده است. اجزای اصلی موشک آبی مشابه موشک‌های واقعی است که به دلیل ساخت آسان و ایمنی بالا هر ساله در سرتاسر دنیا برگزار میشود.

سید جلیل خلیق افزود: در ساده‌ترین تعریف می‌توان موشک آبی را یک بطری نوشیدنی گازدار معرفی کرد که به صورت وارونه قرار گرفته شده و در انتهای آن دماغه (نوک) موشک نصب شده است. درون بطری موشک تا حد معینی آب وجود دارد که این آب نقش سوخت موشک را ایفا خواهد کرد. در پایین موشک (دهانه بطری) نیز می توان از نازل استفاده کرد. استفاده از بال هم جهت پرواز بهتر و پایداری بیشتر توصیه می‌شود.

وی افزود: بال‌ها یا پره‌ها از مهمترین قسمت های موشک آبی شما ، و مهمترین وجه تمایز یک بطری ساده و یک موشک آبی هستند. بال‌های موشک باعث می‌شوند به هنگام پرواز پایداری بیشتری ایجاد شود. برای اینکه موشک ما بتواند در هوا پرواز کند باید به نوعی انرژی حرکت خود را در طول مسیر تامین کنید. همانطور که اشاره شد، آبی که درون موشک ریخته می‌شود کار سوخت را انجام می‌دهد. برای پرتاب موشک ابتدا باید قدری آب در آن ریخته و سپس بوسیله یک پمپ (تلمبه) درون آن را پر از هوا با فشار زیاد کرد. با وارد کردن هوای بیشتر در قسمت بالایی موشک، حباب های هوا از میان آب درون موشک بالا رفته و به قسمت بالایی می روند.برای افزایش فشار هوای درون موشک از یک مکانیزم یک طرفه استفاده می شود ، که هوا را به درون موشک تلمبه می کند ولی مانع خروج آب می شود.

پژوهش‌سرای دانش آموزی باقرالعلوم (ع) قوچان در راستای ترویج علم و پژوهش مسابقه موشک آبی را بین دانش آموزان علاقه‌مند در روز دوشنبه بیست و چهارم اردیبهشت برگزار می‌کند. هر دبیرستان اسامی حداکثر سه تیم مستعد و علاقه‌مند سه نفره را به پژوهش سرا اعلام می‌کند. جلسه توجیهی و راهنمایی شرکت‌کنندگان در مسابقه، پنج شنبه بیست اردیبهشت برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار