جعفرزاده، نماینده رشت: باید دانش‌آموزی تربیت کنیم که ایران را به تمام معنا دوست داشته باشد

تهران (پانا) - نماینده مردم رشت با اشاره آموزش‌هایی که در مدارس داده می‌شود گفت که باید دانش‌آموزی تربیت کنیم که ایران را به تمام معنا دوست داشته باشد.

کد مطلب: ۸۱۷۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده، نماینده رشت: باید دانش‌آموزی تربیت کنیم که ایران را به تمام معنا دوست داشته باشد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، در ادامه سلسله برنامه‌های مهمان آشنا استودیو الفبا، غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت مهمان این قسمت برنامه بود.

جعفر زاده ضمن ابراز خوشحالی از حضور در استودیو الفبا اظهار کرد: که معلم نبوده‌ام، اما به‌عنوان اولیا دانش‌آموز بخشی از ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش شمرده می‌شود و به دلیل آشنایی با مشکلات آموزش‌وپرورش در مجلس هرجایی که لازم بوده است به کمک این وزارت خانه آمده است و از حامیان جدی آن بوده است.

وی گفت: ازنظر من پرورش بر آموزش اولویت دارد و دوست دارم فرزندانم بیش از آموختن دانش‌های مختلف درزمینهٔ پرورش و مهارت‌های اجتماعی آموزش‌های بیشتری ببیند.

جعفرزاده اشاره کرد: باید دانش‌آموزی تربیت کنیم که ایران را به‌تمام‌معنا دوست داشته باشد.

وی هنگام گفتن این کلام دچار احساسات شد و اشک در چشمانش جاری شد و افزود: بسیاری از کشورها برای خود تاریخ‌سازی می‌کنند اما ایران تاریخ دارد و دوست دارم فرزندم و همه فرزندان این کشور به ایران تعلق‌خاطر داشته باشند و دوست ندارم هر شب تعداد زیادی از فرزندان این مملکت برای مهاجرت از طریق فرودگاه امام خمینی از کشور خارج شوند.

این نماینده مجلس ضمن یادآوری اینکه درگذشته درس‌خوانده است اظهار کرد: در آن زمان تعلق‌خاطر دانش آموزان و افراد بالغ به وطن بیشتر از حالا بود و این تعلق‌خاطر اکنون دیده نمی‌شود و در درس‌های ما، تعلق‌خاطر به وطن و آموزش‌های اجتماعی داده نمی‌شود، درصورتی‌که درگذشته این آموزش‌ها اولویت داشت و به خاطر دارم از همان دوران یاد گرفته بودیم برای حفظ محیط‌زیست از پلاستیک استفاده نکنیم؛ در خیابان به افراد ناتوان و کم‌توان کمک کنیم و با توجه به مشاهدات میدانی‌ام در مقایسه با اکنون این قبیل کمک‌ها در زمان ما بیشتر بود؛ هر زمان سرود ملی را شنیدید برای احترام بایستید و حتی موقع غذا خوردن به احترام سرود ملی می‌ایستادیم اما اکنون می‌بینیم در موقع پخش سرود ملی چه اتفاق‌هایی در مراسم‌ها می‌افتد و یا با پرچم چه می‌کنند و عدم آموزش تعلق‌خاطر به ایران، سرود ملی، پرچم و آموزش‌های اجتماعی مبتنی بر شهروندی به دانش آموزان یک نقطه‌ضعف خیلی بزرگ نظام آموزشی ما است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار