امروز، استوديوالفبا، ميزبان استان كردستان بود

اهورا و آتنا در ويژه برنامه مدرسه_ ايران

تهران (پانا) - صبح امروز دو دانش آموز كردستاني در ويژه برنامه « مدرسه – ايران» در استوديوالفبا حاضر شدند و از دغدغه ها و انتظارات خود گفتند.

کد مطلب: ۷۰۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، به منظور شناسايي و تقويت هويت ايراني - اسلامي، آشنايي دانش آموزان با تفاوت و تنوع فرهنگي، معرفي ظرفيت هاي آئيني - قومي و ايجاد انسجام ملي در ميان فرهنگيان، دانش آموزان وخانواده ها، صبح امروز اهورا اسدي و آتنا مرادي دو دانش آموز كردستاني، با حضور در ويژه برنامه مدرسه ايران، سخنان خود را با وزير آموزش وپرورش در ميان گذاشتند.

براساس اين گزارش؛ اهورا اسدي از لزوم توجه بيشتر به درس تفكر و سبك زندگي گفت و از ضعف و كم رونقي فعاليت هاي ورزشي و فرهنگي در محل تحصيل خود ابراز نارضايتي كرد.

وي يكي از شرط هاي ايجاد انگيزه و علاقمندي دانش آموزان به دروس مدرسه را در كاربردي شدن دروس دانست.

اين دانش آموز اهل تسنن كردستاني ضمن معرفي بهترين دوستان خود از دانش آموزان شيعه، از مسئولان درخواست كرد تا پيوند بين شيعيان و اهل تسنن را هرچه بيشتر تقويت كنند.

اهورا اسدي همچنان ساخت اردوگاه دانش آموزي در منطقه آبيدر استان كردستان را از رئيس جمهور تقاضا کرد.

آتنا مرادي دانش آموز ديگر در ادامه گفت: تدريس زبان كردي در كلاس هاي درس اين استان را به جا دانست و ضمن تشكر از تمام معلمان، از آنها تقاضا كرد اقدامات لازم براي بانشاط كردن فضاي كلاس انجام گيرد.

وي از مردم ايران خواست تا به استان كردستان سفر كنند و جاذبه هاي گردشگري و تاريخي آن استان را از نزديك مشاهده كرده و سوغات و صنايع دستي را معرفي كنند.

مرادي در پايان به زبان شيرين كردي، دانش آموزان ايران پيام صلح و دوستي داد.

در اين سفر آقاي مرادي؛ پدر آتنا و آقاي اسدي از همكاران فرهنگي دانش آموزان را همراهي مي كردند.

گفتني است، تاكيد بر فراهم آوردن فرصت و زمينه اي براي شنيده شدن صداي ذي نفعان اصلي آموزش و پرورش بويژه دانش آموزان و معلمان از سياست هاي رسانه اي وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار